شهرکرد/

پرداخت تسهیلات خرید تجهیزات جهت توسعه بخش کشاورزی

افزون بر 15 میلیارد تومان تسهیلات بابت خرید کمباین، تراکتور و ادوات دنباله بند به کشاورزان استان چهارمحال و بختیاری پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد؛ رییس اداره امور فناوری های مکانیزه اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، از ارائه تسهیلات بانکی از خط اعتباری مکانیزاسیون به مبلغ 15 میلیارد و 750 میلیون تومان بابت خرید کمباین، تراکتور و ادوات دنباله بند به کشاورزان این استان خبر داد.

روح اله فاطمی گفت: این تسهیلات بابت ادوات با اولویت ماشین آلات حفاظتی شامل خاک ورزی و کشت مستقیم تخصیص داده شده است.

وی افزود: شهرستان های لردگان، شهرکرد و بروجن، هر کدام با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 362 میلیون تومان، بیشترین رقم تسهیلات و شهرستان های بن، کوهرنگ و سامان با مبلغ 800 میلیون تومان کمترین میزان دریافت تسهیلات در این بخش را به خود اختصاص داده اند.

فاطمی با اشاره به اینکه تسهیلات به ماشین آلاتی اختصاص دارد که مورد تایید باشند، گفت: کشاورزان محترم می توانند لیست ماشین آلات مورد تایید را در سایت مکانیزاسیون مشاهده کنند.

وی اظهار کرد: 80 درصد هزینه خرید ادوات از طریق تسهیلات به کارخانه سازنده تحویل داده می شود و 20 درصد از طریق آورده شخصی می باشد که از تاریخ واریز وجه تا زمان تحویل دستگاه، شرکت سازنده موظف است 18 درصد سود و درصورت تأخیر، در زمان تحویل، 24 درصد سود به سپرده اختصاص دهد.
رییس اداره امور فناوری های مکانیزه اداره کل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: متقاضیانی که با مشکل سند مالکیت جهت خرید ماشین و ادوات روبرو هستند، می توانند از ارائه ضمانت تلفیقی استفاده کنند و در این صورت، 50 درصد ارزش ماشین آلات و ادوات و 50 درصد دیگر با ضمانت و یا ارائه سند مالکیت شهری در نظر گرفته می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.