لاریجانی در دیدار با رئیس کمیته امور بین‌الملل، تجارت و امور اتحاد ملی کره جنوبی تاکید کرد

ضرورت رفع موانع توسعه مناسبات میان ایران و کره جنوبی

"هونگ جون" رئیس کمیته امور بین‌الملل، تجارت و امور اتحاد ملی کره جنوبی ظهر امروز سه‌شنبه(28 آبان) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علی لاریجانی"رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات میان دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی به‌عنوان دو کشور مهم در قاره آسیا فرصت‌های فراوانی برای گسترش ارتباطات در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و صنعتی دارند.
 
وی در همین راستا افزود: مجلس شورای اسلامی از هرگونه ابتکاری در جهت تحکیم و تقویت مراودات دوستانه فی‌مابین استقبال می‌کند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه شبه جزیره کره، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از سیاست رفتار توأم با آرامش و مسالمت‌آمیز در شبه جزیره کره حمایت کرده است.
 
لاریجانی در پایان کره جنوبی را یکی از مهمترین شرکای تجاری ایران دانست و تصریح کرد: برای رشد و توسعه مناسبات تجاری و بازرگانی دو کشور باید موانع را رفع کرد.
 
در ادامه این دیدار هونگ جون رئیس کمیته امور بین‌الملل، تجارت و امور اتحاد ملی کره جنوبی با اظهار خوشوقتی از سفر به کشورمان بر توسعه مبادلات فی‌مابین تاکید کرد و گفت: روابط دو ملت کره و ایران از یک سابقه تاریخی طولانی برخوردار است و دولت و ملت کره جنوبی بر رشد و گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند.
 
وی در پایان گفتگو و مذاکرات میان مقامات عالی‌رتبه دو کشور را فرصتی برای حل موانع تجاری و بازرگانی میان کره جنوبی و ایران دانست و ابراز امیدواری کرد به زودی موانع مرتفع گردد و زمینه گسترش روابط فی‌مابین فراهم شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار