در صحن علنی امروز صورت گرفت؛

ارجاع طرح اصلاح ماده 85 برنامه پنجم به کمیسیون برنامه و بودجه/ بلاتکلیفی طرح‌های نیمه تمام در دریافت تسهیلات از صندوق ذخیره ارزی

طرح اصلاح بند "د" ماده 85 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه به کمیسیون برنامه و بودجه بازگشت و پرداخت تسهیلات به طرح‌های نیمه تمام بلاتکلیف باقی ماند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ طرح اصلاح بند "د" ماده 85 قانون برنامه پنجم توسعه به کمیسیون برنامه و بودجه بازگشت.
 
براین اساس، نمایندگان پس از اینکه این طرح با موافقت نمایندگان مواجه شد، طرح ماده واحده آن در میان نمایندگان به رای گذاشته شد ولی حذف آن نیز رای نیاورد.
 
سپس این طرح بار دیگر برای بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده شد.
 
ماده واحده این طرح تصریح می‌کند، عبارت زیر به انتهای بند "د" ماده 85 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 15.10.1389 الحاق می شود.
 
"طرح‌های نیمه تمام خصوصی و تعاونی" که حداکثر یک قسط از محل حساب ذخیره ارزی تسهیلات دریافت کرده‌اند، در صورتی که دارای بدهی معوق نبوده و یا بدهی آنها تعیین تکلیف شده باشد و توجیه فنی و اقتصادی و مالی داشته و اهلیت متقاضیان آن مجددا در چارچوب مفاد ماده 84 قانون برنامه پنجم توسعه به تائید بانک عامل برسد، برای تکمیل می‌توانند از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کنند.
 
ماده 85 برنامه پنجم توسعه می‌گوید؛ فعالیت حساب ذخیره ارزی حاصل از عواید نفت موضوع ماده 1 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 3.6.1383 با اعمال اصلاحات و تغییرات زیر تداوم می‌یابد:
 
الف) عواید حاصل از صادرات نفت اعم از نفت خام و میعانات گازی به صورت نقدی و تهاتری و درآمد دولت از صادرات فرآورده‌های نفتی و خالص صادرات گاز در سال 89 و سال‌های بعد پس از کسر مصارف ارزی پیش بینی شده در جداول قانون بودجه کل کشور و پس از کسر سهم صندوق توسعه ملی به حساب ذخیره ارزی واریز می‌شود.
 
ب) تامین کسری بودجه عمومی دولت ناشی از کاهش منابع ارزی حاصل از صادرات نفت خام، گاز و میعانات گازی نسبت به ارقام پیش بینی شده در قوانین بودجه سنواتی از محل حساب ذخیره ارزی مشروط بر اینکه از دیگر منابع قابل تامین نباشد، با تصویب مجلس شورای اسلامی مجاز است.
 
ج) پیگیری وصول افراد و سود تسهیلات اعطایی از محل حساب ذخیره ارزی و واریز آن به حساب مذبور از طریق بانک‌های عامل به عهده دولت است.
 
د) ایفای باقیمانده تعهدات حساب ذخیره ارزی به بخش‌های غیر دولتی، خصوصی و تعاونی، به عهده همین حساب است و ایجاد هرگونه تعهد جدید ممنوع است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: طرح ، اصلاح ، بند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار