بندرعباس /

اعزام ناوگروه نیروی دریایی ارتش با ترکیب زیردریایی به ماموریت بین المللی از بندرعباس

مهمترین و کارآمدترین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ترکیب زیر دریایی امروز از اسکله منطقه یکم نیروی دریایی در بندرعباس عازم ماموریت بین المللی شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس ؛ فرمانده نیروی دریایی ارتش امروز در مراسم بدرقه ناوگروه بیست و هشتم در بندرعباس گفت: این ناوگروه شامل زیردریایی کیلوکلاس یونس ناو شکن رزمی اطلاعاتی البرزو ناو پشتیبانی بندرعباس با همراهی بالگردهای رزمی وظیفه تامین امنیت خطوط کشتیرانی کشور را در آبهای آزاد به عهده دارند.

امیر دریادار سیاری افزود: ناو گروه بیست و هشتم با گشت زنی درحدود 8 هزار مایل دریایی از شمال اقیانوس هند و خلیج عدن تا دریای سرخ به شناورهای دیگر کشورها هم که مورد تهدید دزدان دریایی قرار بگیرند کمک می کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ترکیب زیردریایی در این ناو گروه را نشان از برتری و توان دفاع دریایی ایران دانست وافزود: امروز دانش تعمیر نگهداری و حتی طراحی و ساخت انواع شناور زیر سطحی در ایران بومی است.

امروز  ناو گروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش پس از 93 روز دریانوردی و پیمایش حدود 9 هزار مایل دریایی در آبهای شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و دریای سرخ به میهن بازگشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم استقبال این ناوگروه در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی در بندرعباس گفت:ناو گروه بیست و هفتم در چند نوبت جلوی دزدی دریایی از کشتیهای ایرانی را گرفت و موفق به رصد شناورهای فرامنطقه ایی و برقراری امنیت تردد ایمن دریایی برای کشتیهای عبوری سایر کشورهای جهان شد.

امیر دریادار سیاری افزود: ناو شکن اطلاعاتی رزمی سبلان و ناوهای لارک و خارک در ترکیب ناو گروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.