اظهار تاسف دبیرکل و شورای امنیت سازمان ملل از اقدام تروریستی بیروت

دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان طی بیانیه‌ای حملات تروریستی در نزدیکی سفارت ایران در بیروت را محکوم کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "بان‌کی‌مون" دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان روز گذشته به اتفاق و به شدت حملات تروریستی در نزدیکی سفارت ایران در بیروت، پایتخت لبنان را محکوم کردند که منجر به کشته شدن حداقل 23 غیرنظامی و زخمی شدن بیش از 100 نفر دیگر شد.

دبیرکل در بیانیه‌ای که دیروز از سوی سخنگوی وی در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک منتشر شد، همه را در لبنان به این فراخواند تا تصدیق کنند چنین اقدامات خوفناک و همه جانبه خشونت‌آمیزی همگان را در لبنان مورد هدف قرار می‌دهد.

وی تمامی احزاب لبنان را به این ترغیب کرد تا با خویشتن داری و حمایت نهادهای کشور و به ویژه نیروهای امنیتی مانع اقدامات بیشتر تروریستی شوند.

بان‌کی‌مون و شورای امنیت هردو تسلیت خود را به خانواده‌های آنانی که در حمله محله بیر حسن کشته شدند، همچنین به دولت‌های لبنان و ایران ابراز داشت.

دبیرکل امیدوار است آنانی که مسئول این حمله بودند سریعا به دست عدالت سپرده شوند.

وی بر عزم جامعه بین‌المللی در حمایت از امنیت و ثبات لبنان تاکید کرد.

در بیانه‌ای که خطاب به مطبوعات خوانده شد، شورای امنیت همچنین بر اهمیت نیاز به محاکمه کشیدن مقصران این اقدامات شنیع تاکید ورزید.

اعضای شورای امنیت از همه مردم لبنان خواستند اتحاد ملی در رویارویی با تلاش‌ها جهت تخریب ثبات کشورشان را حفظ کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آبان ، لبنان ، مانع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار