قم/رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد

استفاده از آیات قرآن کریم در تمام سطوح تبلیغی

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ضرورت تمسک به قرآن کریم را مورد توجه قرار داد و گفت: استفاده از آیات قرآن باید در تمام سطوح تبلیغی حتی در روضه‌خوانی ائمه گسترش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی آیین افتتاحیه المپیاد قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی(ص) در این مراسم، قرآن را شفای دردهای بشریت دانست و اظهار کرد: استفاده از آیات قرآن کریم، باید در تمام سطوح تبلیغی، حتی در روضه‌خوانی ائمه اطهار(علیهم السلام) گسترش یابد.


وی ابراز داشت: برخورد مصداقی قرآن در مورد آیه‌های که به ظاهر مربوط به گذشته است، بسیار مطلوب و مناسب است چرا که این آیات در روزگار کنونی مصادیق فراوانی دارند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ضرورت تمسک به قرآن کریم را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: استفاده از آیات قرآن باید در تمام سطوح تبلیغی حتی در روضه‌خوانی ائمه گسترش پیدا کند.

وی مسابقات و المپیادهای قرآنی را مانند جرقه‌ای برای حرکت جامعه به سوی کمال و سعادت معرفی کرد و یادآور شد: قرآن کریم باید در تمام ابعاد زندگی حضوری مستمر و تاثیرگذار داشته باشد.

قرائتی با اشاره به روایتی از مولای متقیان امیرالمومنین علی(ع) اظهار داشت: طلاب و دانشجویان باید همزمان با رسیدن به مدارج علمی بالاتر نسبت به شعائر اسلامی حساس‌تر و دقیق باشند؛ زیرا علمی که انسان را نسبت به عبودیت کم توجه کند فایده‌ای ندارد.

وی ضمن تقسیم بندی علوم به سه گونه مفید، مضر و خنثی ابراز داشت: پرداختن به علم مفید، سبب رشد و تعالی جامعه می‌شود گرایش به علم مضر و علم خنثی، ثمره‌ای جز اتلاف وقت و صرف هزینه ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ضمن تأکید بر آیات قرآن کریم درباره ارشاد و اصلاح جامعه افزود: ارشاد و اصلاح جامعه، ربطی به سن افراد ندارد و شخص مصلح باید با در نظر گرفتن اولویت‌ها، از برخورد حاکمانه پرهیز کند./س
برچسب ها: قم ، حجت الاسلام ، قرائتی ، نماز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.