نگاهی بر کارنامه هنری "جاستین تیمبرلیک"

این بازیگر، خواننده و تاجر از همان کودکی به حضور جلوی دوربین تلویزیون عادت داشت.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران،‌ جاستین تیمبرلیک در شوهای تلویزیونی در جستجوی ستاره و کلوب جدید میکی ماوس ظاهر شد. هر چند سال 11 سالگی نتوانست به عنوان یکی از ستارگان در جستجوی ستاره بودند شود اما نه تنها به جاه‌طلبی‌هایش پایان داده نشد که او را برای ستاره شدن مشتاق‌تر هم کرد. وقتی در هفده سالگی در برنامه تلویزونی کلوب جدید میکی موس شرکت کرد ستاره‌های دیگری که در کنارش قرار داشتند بریتنی اسپیرز، رایان گاسلینگ و کریستیانا آگوییلرا بودند.

اواخر دهه 1990 میلادی جاستین در سن 14 سالگی به عنونا خواننده اصلی و یکی از اعضای مهم گروه موسیقی پاپ N Sync ستاره بزرگی برای نوجوانان بود. گروه موسیقی پاپ N Sync یکی از پرطرفدارترین گروه‌های موسیقی آمریکایی بود و بارها جوایز مهم موسیقی پاپ مثل MTV Awards یا گرمی را کسب کردند.

در اوج موفقیت گروه، جاستین تیمبرلیک در سال 2002 آلبوم سولوی خودش را با نام قضاوت شده منتشر کرد. آلبوم‌ اول‌اش آنقدر موفق بود که چهار سال بعد آلبوم دوم‌اش را هم به صورت سولو منتشر کرد و مدتی بعد هم گروه N Sync از هم پاشید و جاستین تنها عضو گروه بود که در کار سولویش حتی بیشتر از زمانی که با گروه بود، پیشرفت کرد. بعد از آن کنار آهنگسازی و خوانندگی، حضور دوباره جلوی دوربین‌های تلویزونی و سینمایی را هم تجربه کرد.

سال 1999 مجله پیپل او را به عنوان یکی از مشهورترین ستاره‌های جوان زیر 21 سال انتخاب کرد.

جاستین تیمبرلیک بنیاد جاستین را تاسیس کرده که کارش مشابه بنیاد "حفظ و حراست آثار موسیقی" است.

وقتی در لندن کنسرت داشت با خواننده اصلی گروه کلدپلی، کریس مارتین همسر گوئینت پالترو ملاقات کرد و از آن روز دوستان صمیمی یکدیگر هستند.

سال 2006 جایزه بهترین هنرمند مرد و بهترین خواننده و آهنگساز پاپ را از MTV دریافت کرد.
صاحب یک رستوران در منهتن است.

از طرفداران موسیقی کانتری است و سال 2012 با جسیکا بیل بازیگر معروف سینما و تلویزیون ازدواج کرد؛ در مجله تایم سال 2013 به عنوان یکی از صد چهره تاثیرگذار جهان معرفی شد.
 
مسیر شهرت

جاستین تیمبرلیک برای چند فیلم و سریال موسیقی متن خوانده بود و اجرا کرده بود. از سال 1999 وقتی به عنوان ستاره موسیقی مطرح بود در چند سریال تلویزیونی بازی کرد. سال 2001 اولین فیلم سینمایی‌اش به نام لانگ شات ظاهر شد. فیلمی ضعیف به کارگردانی لونل سی مارتین که دیده هم نشد. سال 2005 در فیلم ادیسون دیوید جی برک نقش طولانی‌تری گرفت.

در سال 2007 یکی از صداپیشگان انیمیشن مهم و پرفروش شرک3 بود. سال 2010 در اولین فیلم برجسته‌اش ساختار یک کارگردان مشهور ظاهر شد. شبکه اجتماعی ساخته دیوید فینچر که مورد توجه قرار گرفت. به خصوص که فیلم داستان زندگی مارک زوکربرگ، موسس شبکه اجتماعی بزرگ فیس بوک است.

جاستین تیمبرلیک در این فیلم نقش کلیدی شون پارکر را بازی می‌کند. کسی که خودش یک شبکه اجتماعی راه‌اندازی کند. سال بعد در فیلم کمدی معلم بد با کامرون دیاز همبازی می‌شود که زمانی قرار بود با یکدیگر ازدواج کنند.

سال 2001 سال پرکار سینمایی جاستین تیمبرلیک بود. او که در کارنامه کاری‌اش در 24 نقش در سریال‌ها و فیلم‌های کوتاه و بلند سینمایی و انمیشن‌ها حضور داشته و فیلم‌های کوتاه و بلند سینمایی و انیمیشن‌‌ها حضور داشته فقط در سال 2011 در سه فیلم معلم بد، فیلم کمدی رومانتیک موفق دوستان با معرفت و اکشن جذاب سروقت بازی کرد که به خصوص در این دوتای آخر بازی‌اش چشمگیر و جذاب و ارتکاب مثبت فیلم‌ها بود.

 سال 2012 در درام ورزشی کارگردان کهنه‌کار کلینت ایستوود ظاهر شد و در کنار ایستوود هم‌بازی کرد. این افتخار بزرگی برای این بازیگر جوان بود که مورد توجه ایستوود قرار گرفت. در 2013 برای اولین بار با فیلم درون لوین دیویس ساخته برادران کوئن در جشنواره کن حضور یافت.
 
خصوصیات برجسته
در طول همه این سال‌ها جاستین تیمبرلیک نشان داده که جاه‌طلبی‌هایش پایانی ندارد. برای رسیدن به نقطه اوج هرکاری چه در دنیای مویسیقی و چه در دنیای سینما تمام تلاش‌اش را می‌کند.

ویژگی مهمش جلوی دوربین راحت بودنش است که شاید از تجربه‌ زیادش در ویدیو کلیپ‌ها یا شهرت‌اش از سنین نوجوانی می‌آید. از تمام جذابیت‌اش و شوخ طبعی‌اش در فیلم‌ها استفاده می‌کند و همین باعث موفقیت‌اش در کار و محبوبیت‌اش بین مخاطبان می‌شود.
 
فیلم‌های مهم
داستان‌هایی از سرزمین جنوب(2006)، آلا داگ(2006)، شبکه اجتماعی(2010)، معلم بد(2011)، سروقت(2011)، مشکل انحنا(2012)، و درون لوین دیویس(2013)
 
پروژه‌های آینده
تریلر جنایی دونده دونده(ساخته برد فرمن) و فیلم کمدی آخرین قطار که هنوز کارگردان‌اش معلوم نشده است
 
جایزه‌ها
نامزد دریافت جایزه انجمن منتقدان شبکه‌ها و جایزه‌ جشنواره فیلم هالیوود برای شبکه اجتماعی(2010)، برنده جایزه جشنواره فیلم پالم اسپرینگز برای شبکه اجتماعی کنار دیگر بازیگران(2010)
جاستین تیمبرلیک بیشتر جایزه‌هایش را در حوزه موسیقی کسب کرده نه سینما و تلویزیون. گرچه هنوز در دنیای نمایش فیلم و تلویزیون در اول راه است.


منبع: ماهنامه دنیای تصویر

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار