ترفندهای شبانه؛

زندگي آنلاين خود را هدفمند کنيد

يک کاربر حرفه‌اي رايانه معمولا وقت زيادي را در پشت رايانه‌اش مي‌گذراند و فعاليت‌هاي متعددي را انجام مي‌دهد و اين وسعت فعاليت‌ها، مديريت کارها را سخت‌تر مي‌کند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، برنامه OneNote يکي از برنامه‌هايي است که براي مديريت آفلاين فعاليت‌هاي آفلاين و آنلاين به کار گرفته مي‌شود. اين نرم‌افزار محلي که در نسخه 2013 به خوبي پيشرفت کرده است، براي قرار دادن دست نوشته‌ها و نظم بخشيدن به ديده‌ها و شنيده‌ها در رايانه است.

حال قصد داريم شما را با يکي از افزونه‌هاي مرورگرهاي فايرفاکس، کروم و سافاري آشنا کنيم که براي مديريت فعاليت‌هاي آنلاين کاربران طراحي شده است. اين افزونه Zotero نام دارد. البته نسخه Standalone اين نرم‌افزار نيز براي ويندوز و مک وجود دارد.

گشت‌وگذار در اينترنت، معمولا نتايج پراکنده‌اي دارد و کسي بيشترين بهره را از فعاليت‌هاي اينترنتي خواهد برد که بتواند اين پراکندگي را نظم بخشد و افزونه Zotero براي همين کار ساخته شده است.

با استفاده از اين افزونه شما مي‌توانيد در حين مرور صفحات وب، آدرس‌هاي آن‌ها را ذخيره و دسته‌بندي کنيد، براي هر صفحه يادداشت‌نويسي کرده و براي آن‌ها کلمات کليدي تعيين کنيد. اين کلمات کليدي در بازگشت‌هاي مجدد شما به دست‌نوشته‌هايتان، به کمک‌تان مي‌آيند و صفحات مورد نياز شما را به سرعت به خاطر شما مي‌آورند.

Zotero به برخي از انواع فايل‌ها که تحت وب نمايش داده مي‌شوند، حساسيت ويژه‌اي نشان مي‌دهد. به عنوان مثال اگر سايت شامل فايل صوتي، تصويري يا PDF باشد، Zotero مي‌تواند اطلاعات اضافي‌تري در آدرس ذخيره شده‌ سايت ذخيره کند. برخي از انواع فايل‌ها نيز توسـط اين افزونـه به عنوان ضميمه، در Bookmark اين افزونه ذخيره مي‌شوند. دست آخر، Zotero يک نام کاربري به شما اختصاص مي‌دهد تا اين اطلاعات نه تنها در رايانه شما، که در هر جا که به اينترنت دسترسي داريد، به سادگي قابل دسترسي باشند.

کافي است کمي براي يادگيري کاربردهاي اين افزونه وقت صرف کنيد تا ببينيد وبگردي‌هاي هدفمند شما، تا چه اندازه مي‌تواند منظم و قابل بازديد و سودبخش باشند. اين نرم‌افزار را مي‌توان با Endnote مقايسه کرد، در حالي که کاربران هر دو نرم‌افزار معترفند که Zotero مي‌تواند بر هر رقيبي پيروز شود.

شما مي‌توانيد اين افزونه يا نرم‌افزار مستقل را با مراجعه به وب‌سايت سازنده آن در نشاني zotero.org دريافت کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار