"آمریکا" درگیر رکود اقتصادي/ بحران "مالي" و "اجتماعی" رو به گسترش است

"الن رولاند" روزنامه‌نگار آمریکایی گفت: بحران اقتصادی، فقر و بی‌خانمانی در آمریکا روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس‌تی‌وی، "الن رولاند" روزنامه نگار آمریکایی گفت: بحران اقتصادی، فقر و بی‌خانمانی در آمریکا افزایش یافته است.

افزایش 13 درصدی جمعیت بی‌خانمان‌ها در نیویورک بسیار نگران‌کننده است. البته پدیده بی‌خانمانی به نیویورک محدود نمی‌شود و در همه جای آمریکا وجود دارد و رو به گسترش است.

مهم‌ترین عامل این معضل، بحران اقتصادی و نبود عدالت اقتصادی و اجتماعی است. بالا رفتن اجاره مسکن، بیکاری و پایین بودن درآمدها و کاهش قدرت خرید باعث شده است هر روز شمار بی‌خانمان‌ها بیشتر شود.

بر اساس این گزارش، 43 درصد از اجاره نشین‌ها در آمریکا مجبورند نیمی از حقوق و درآمد خود را بابت اجاره پرداخت کنند. تقریبا یک چهارم همه بی‌خانمان‌ها کمتر از 18 سال سن دارند.

این امر بیانگر این است که میزان بیکاری در آمریکا 7.5 درصد نیست بلکه 2 برابر یعنی 15 درصد است. علت اینکه در آمارهای رسمی، بیکاری روند کاهشی دارد این است که بسیاری از افراد بیکار دیگر امیدی به پیدا کردن کار ندارند و نامشان را از فهرست متقاضیان کار حذف می‌کنند.

باید این حقیقت را پذیرفت که رکود اقتصادی در آمریکا همچنان وجود دارد و علت این که آمریکا تا کنون ورشکسته نشده است، پول‌های بدون پشتوانه‌ای است که بانک مرکزی دائما به اقتصاد آمریکا تزریق می‌کند تا بازار سهام سر پا بماند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: آمریکا ، فقر ، بیکاری ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار