اراک

خطوط ریلی پالایشگاه امام شازند اراک توسعه یافت

مدیرکل راه‌آهن اراک از توسعه خطوط ریلی پالایشگاه امام شازند اراک خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، کوکنار در حاشیه بازدید از خطوط ریلی پالایشگاه امام شازند افزود: این خطوط که در قالب طرح توسعه فاز دو پالایشگاه صورت گرفته به 15 خط اصلی و فرعی و6 هزار و 200 متر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از فاز دو پالایشگاه شاهد افزایش تولید و تنوع در تولید محصولات این پالایشگاه بودیم که این امر نیاز این پالایشگاه به خطوط ریلی را برای انتقال محصولات به خارج از استان و حتی خارج از کشور دو چندان می‌کرد.

مدیرکل راه‌آهن اراک افزود: بر همین اساس طرح توسعه خطوط ریلی این پالایشگاه با حضور متخصصان و پیمانکاران حوزه ریلی آغاز شد و تعداد خطوط به 15 خط اصلی و فرعی به طول6 هزار و 200 کیلومتر افزایش یافت.

کوکنار با بیان اینکه با راه‌اندازی خطوط ریلی انتقال گوگرد تولیدی پالایشگاه و گاز ال‌پی‌جی امکان انتقال این دو محصول از طریق ریلی فراهم شده است، اظهار کرد: با افزایش چشمگیر تولید گوگرد پالایشگاه شازند و افزایش تولید گاز ال‌پی‌جی از 600 به سه هزار و 500 متر مکعب، حمل و نقل این محصولات مهم اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد که به نظر می‌رسد یکی از بهترین روش‌های حمل و نقلی به لحاظ ایمنی و سرعت و حجم حمل و نقل ریلی است.

به گفته وی این خطوط با ریل R60 ساخته شد و از 24 موزن برخوردار است و تا ایستگاه سمنگان 7.5 کیلومتر فاصله دارد.

به گفته وی این پروژه با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال و طی 20 ماه به پايان رسیده است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.