قم/ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ملت ایران اقتدار خود را باور کرده‌ است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بر خلاف تحلیل‌های عده‌ای که می‌گویند اگر جنگی رخ دهد دیگر آن شور و هیجان دفاع در ملت وجود نخواهد داشت، ملت ایران اقتدار خود را باور کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، علاءالدین بروجردی دیشب در همایش ائمه جماعات منطقه شش قم که در آستان مقدس امامزاده جعفر شهید(ع) برگزار شد با اشاره به رنسانس علمی رخ داده در ایران اظهار کرد: این همه پیشرفت‌های تکنولوژیک به برکت انقلاب و سیاست‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: امروز با مقاومتی که مردم ایران از خود نشان داده‌اند رشد محسوسی در بخش‌های مختلف علمی، صنعتی و نظامی نصیب جمهوری اسلامی شده و جهان به این امر معترف است.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آمریکا تمام تلاش خود را کرده است تا جلوی دسترسی ایران به دانش هسته‌ای را بگیرد، عنوان داشت: با این همه کارشکنی و تحریم در حال حاضر 19 هزار سانتریفیوژ در داخل کشور فعال است و این در حالی است که تمام جهان و هم‌پیمانان منطقه‌ای کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به حزب‌الله به عنوان نیروی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و نبردهای 33 و 22 روزه اظهار داشت: آمریکا تصمیم گرفته بود پرونده حزب‌الله را برای همیشه ببندد به همین دلیل رژیم اشغالگر قدس را به جنگی تمام‌عیار تحریک کرد.

بروجردی خاطرنشان کرد: ارتش صهیونیستی چهار هفته تمام علیه حزب‌الله به نبرد پرداخت ولی طی این مدت هزار نقطه از اسرائیل توسط موشک‌های حزب‌الله مورد هدف قرار گرفت که در این نبرد سربازان حزب‌الله با پیشانی‌بندهای یاحسین(ع) و یا زهرا(س) برای نخستین بار شاهد امدادهای غیبی بودند و علیه رژیم سرتاپا مسلح صهیونیستی به پیروزی دست یافتند.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس با بیان اینکه فرهنگ «هیهات من الذله» نسلی را در ایران تربیت کرده که فرموده امام راحل مبنی بر اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند را تحقق بخشیدند، گفت: امروز حتی جوانانی که امام راحل را ندیده‌اند و جنگ را درک نکرده‌اند هم همین فرهنگ را دارند.

وی اضافه کرد: برخلاف تحلیل‌های عده‌ای که می‌گویند اگر جنگی رخ دهد دیگر آن شور و هیجان دفاع در ملت وجود نخواهد داشت، مردم ایران اقتدار خود را باور کرده‌‌اند و باز هم به بهترین شکل و با شکوه فراوان در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کنند و برای دفاع از اسلام و نظام آماده‌اند.

بروجردی با اشاره به سخنان برخی که قبل از انتخابات ریاست جمهوری خردادماه می‌گفتند این انتخابات مهندسی شده است و فرد مشخصی از صندوق‌های رأی بیرون خواهد آمد، گفت: با این حال خلاف گفته آنها ثابت شد و نشان داد که سخنان یاوه‌گویان اشتباه است.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مردم ایران حماسه سیاسی را در انتخابات ریاست جمهوری محقق ساختند، عنوان داشت: امروز همه مسئولان و مردم برای تحقق حماسه اقتصادی هم مسئولیت دارند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند در عین اینکه به آمریکا بی اعتماد هستیم ولی به مذاکره‌کنندگان خود اعتماد داریم؛ حقیقت آن است که آقایان ظریف و عراقچی از جمله بهترین دیپلمات‌های ما هستند و ما هم بر اساس فرمایشات رهبری به آنها اطمینان داریم و شایسته نیست از این پس کسی بر خلاف حرف رهبر معظم انقلاب موضعی بگیرد.

بروجردی گفت: در دور قبلی مذاکرات و در روزهای گذشته وزیران کشورهای غربی به ژنو رفته‌اند و این همه اهمیت برای ایران قائل هستند در حالی‌که دیگر کشورها مانند ترکیه یا مصر که مهمترین کشور عربی محسوب می‌شود چنین ویژگی‌ ندارند.

وی افزود: وقتی قرار بود مرسی برای شرکت در اجلاس غیرمتعهدها به ایران بیاید طبق دستور غربی‌ها تنها چند ساعت را در تهران گذراند و بدون انجام هیچ دیداری به کشورش بازگشت و گمان می‌کرد اتکا به آمریکا او را ماندگار می‌کند ولی همانطور که البرادعی گفته بود خون شهید شحاطه گریبان او را گرفت زیرا حتی کلمه‌ای علیه این جنایت تکفیری‌ها موضع نگرفت./

برچسب ها: قم ، ملت ، ایران ، اقتدار ، باور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.