اراک/

پنج هزار و600کیلوگرم تخم کدوی پوست کاغذی در خمین برداشت شد

مسوول بهبود تولیدات گیاهی کشاورزی خمین از برداشت پنج تن و 600کیلوگرم تخمه کدوی پوست کاغذی در این شهرستان خبر داد.

محمودی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: این میزان تولید از سطح هشت هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در این شهرستان برداشت شده است.
وی با بیان اینکه شهرستان خمین نخستین تولید کننده کدوی تخم کاغذی در سطح کشور و استان مرکزی است گفت : برداشت کدو و جدا سازی تخم از محصول به دو صورت دستی و مکانیزه در این شهرستان انجام شد.
وی با بیان اینکه نداشتن افت در تولید و استفاده نکردن از سم از ویژگیهای تولید این محصول است افزود : بذر اولیه این محصول از کشور استرالیا وارد این شهرستان شده است.
مسوول بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خمین گفت : با تولید این نوع تخمه کدو به ازای هر هکتار دو نفر مشغول به کار شده اند.
وی افزود: قیمت هر کیلو کرم تخمه کدوی بدون پوست 350تا 400 هزار ریال است و در صورت فراهم شدن امکانات صادرات این محصول درآمد ارزی مناسبی برای کشور حاصل می شود.
محمودی گفت: تخمه کدو در همه نقاط استان قابل کشت است و در صورت استقبال کشاورزان و تامین بذر می توان سالانه 100 تن از این محصول تولید کرد.
وی یادآورشد ، کشت تخمه کدو به شرایط اقلیمی خاص نیاز دارد و این محصول در زمین های شنی و رسی و آب و هوای معتدل تولید می شود و در مقایسه با لوبیا آب کمتری مصرف می کند./

برچسب ها: برداشت ، کدو ، پوست کاغذی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاتح خوش نظر
۰۸:۴۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
100 کیلو گرم تخم کدوی بسیار مرغوب در تابستان امسال (1399)برداشت کردم وبصورت بوجاری شده در بسته های 15 کیلویی اماده فروش می باشد لطفا در صورت تمایل به خریدپیشنهادقیمت بدهید.تماس09141812500
Iran (Islamic Republic of)
امیدعلی حمیدی
۰۳:۰۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
عالیه سایتتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
سلام حدود سی کیلوگرم دارم
Iran (Islamic Republic of)
Rafatjah
۲۰:۲۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
با سلام؛
حدود 500 کیلو گرم بذر کدو طبی برداشت شده در سال 94 از شهرستان سنندج موجود می باشد، در صورت تمایل به خرید با ایمیل ذیل پیام ارسال نمایید.
abdolrahmanrahimi60@gmail.com
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
باسلام و عرض ادب و احترام خواستم در صورت امکان یک فروشنده به من معرفی شود