تبریز/

رونمایی از نخستین کمباین سنگین ساخته شده کشور در تبریز

مدیرعامل شركت گسترش وتوسعه صنعت آذربايجان گفت: بزودی و با برگزاری مراسم ویژه ای رونمایی از نخستین کمباین سنگین ساخته شده کشور در تبریز صورت می گیرد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، همدانلو در حاشیه بازدید مهندس ناصر توکلی معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهادکشاورزی از شركت گسترش و توسعه صنعت آذربايجان تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و صنعتی همچون کمباین با اعلام این مطلب افزود: چندی قبل نخستين كمباين سنگين ساخت ايران در تبریز با موفقيت آزمايش شده بود که با شروع بکار خط تولید انبوه این گونه از کمباین ، رونمایی از آن نیز انجام می گیرد. وی با بیان اینکه با تولید انبوه کمباین های سنگین ، میلیون ها دلار صرفه جویی ارزی را شاهد خواهیم بود ادامه داد: اين شركت قادر است سالانه 300 كمباين سنگين توليد كند .

همدانلو با اشاره به اینکه این کارخانه قادر است کمباین های فرسوده شمال غرب کشور را تعویض کند ادامه داد: در حال حاضر 180 نفر در این کارخانه به صورت مستقیم اشتغال داشته و در زمان پیک ، این تعداد به 460 نفر افزایش می یابد و یک دستگاه کمباین برای 10 نفر بطور مستقیم اشتغال ایجاد می کند.

وی افزود: امکان تامین و بکارگیری متعلقات مورد نیاز برای برداشت محصولات کلزا ، ذرت ، آفتابگردان و برنج علاوه بر گندم و امکان تجهیز کمباین های ساخت این شرکت به مجموعه های کابین ، تریلر حمل هد ، سیستم تغذیه برگردان ، پمپ باد وکاه خردکن را از مزایای کمباین های تولیدی این شرکت می باشد.

مدیرعامل شركت گسترش وتوسعه صنعت آذربايجان، با بیان اینکه كمباين سنگين ايراني كه تي اس 160 نامگذاري شده به دست مهندسان ايراني در شركت گسترش و توسعه صنعت آذربايجان طراحي و ساخته شده است افزود: اين كمباين سنگين قادر است در هر ساعت 7 تا 9 تن محصول زراعي برداشت كند.

همدانلو، بازده زياد ، كاهش ضايعات محصول در برداشت به ميزان كمتر از يك درصد ، استفاده از سامانه هاي پيشرفته در انتقال قدرت هيدروليكي و بهره گيري از كنترل الكترونيكي اهرمي به جاي پدال گاز و ترمز را از جمله ويژگي هاي كمباين سنگين ساخت ايران عنوان نموده و افزود: بهای این کمباین سنگین ساخته در داخل کشور 50 درصد از نمونه های مشابه خارجی ارزانتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه شركت گسترش و توسعه صنعت آذربايجان علاوه بر كمباين سنگين TS160 سالانه قادر است بیش از 300 دستگاه كمباين سبك را با توان برداشت نيم تن محصول زراعي در ساعت توليد نماید افزود: توان بالای این شرکت جهت تولید انواع کمباین های همطراز آلمانی این شرکت را از دیگر سازندگان کمباین در کشور متمایز ساخته است.

مدیرعامل شركت گسترش وتوسعه صنعت آذربايجان، با اشاره به اینکه کمباین های تولیدی این شرکت علاوه بر ایران به کشورهای عراق، ونزوئلا، مراکش، تونس، سودان، گامبیا، قزاقستان، گرجستان، آذربایجان و افغانستان صادر می شود افزود: طراحی و ساخت کمباین مدل TS160با 160 اسب بخار قدرت، این شرکت را به تنها شرکت طراح و سازنده کمباین های سنگین خاورمیانه تبدیل نموده است. /

برچسب ها: نخستین ، کمباین ، سنگین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.