قم/

به دنبال تشکیل بسیج ده‌ها میلیون نفری هستیم

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی ابن ابی طالب (ع) با اشاره به شعار امام (ره) مبنی بر تشکیل ارتش 20 میلیونی گفت: در مرداد‌ماه امسال شعار امام (ره) محقق شد و امروز به دنبال تشکیل بسیج ده‌ها میلیون نفری هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، رضا فقیهی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با گرامیداشت یاد شهدا و تبریک هفته بسیج گفت: امیدوارم که بتوانیم رهرو واقعی مسیری باشیم که از روز عاشورا آغاز شده است و بسیج نیز در این مسیر حرکت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز روز بسیج، سازندگی و اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: شعار امام (ره) محرومیت‌زدایی و کمک به محرومان جامعه بود و باید این شعار را در برنامه‌های خود تحقق بخشیم و اقتصاد مقاومتی که مدنظر رهبری است را اجرا کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم تصریح کرد: بسیج توانسته است در بهترین وضعیت رشد و بالندگی پیدا کند و میوه‌های پرثمری را به جامعه اسلامی و جهانیان اهدا کند.

وی با بیان اینکه بسیج ریشه در فرهنگ ائمه اطهار (ع) دارد، عنوان کرد: از گذشته همیشه نیروهای داوطلبانه به کمک امامان می‌آمدند و در جنگ بدر نیز بسیجیان اطراف پیامبر اسلام (ص) را گرفتند و داوطلبانه پا در رکاب رسول‌الله گذاشتند و در این راه نیز شهید شدند.

فقیهی افزود: در زمان امام علی (ع) هدف کسانی که با امام (ع) برای جنگ به راه می‌افتادند درست بود ولی به دلیل بی‌بصیرتی و مکر دشمنان در ادامه مسیر گمراه می‌شدند.

وی عنوان کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز با الهام گرفتن از فرهنگ ائمه اطهار (ع) در تاریخ پنجم آذرماه 58 فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر فرمودند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم با بیان اینکه امام (ره) از زمان صدور این فرمان به صورت جهانی و راهبردی فکر می‌کردند، گفت: امام فرمودند که بسیجیان باید به فکر تشکیل حکومت جهانی باشند و امروز بارقه‌هایی از این تفکر را در جهان شاهد هستیم.

وی در ادامه گفت: بسیج امروز در تمام کشورها با تعاریف مختلف شکل گرفته است و در حال گسترش حق در جامعه جهانی است و همین امر موجب تشکیل حکومت جهانی خواهد شد.

فقیهی با بیان اینکه بسیج برای مقابله با هر مشکلی مانند جنگ نرم، جنگ سرد، تهاجم فرهنگی و ... شکل سازماندهی شده‌ای دارد، عنوان کرد: تمام گردان‌های بسیج برای دفاع از کیان نظام اسلامی و ارزش‌های برگرفته از تفکرات امام (ره) و رهبری سازماندهی شده است.

وی با اشاره به شعار امام (ره) مبنی بر تشکیل ارتش 20 میلیونی گفت: در مردادماه امسال شعار امام (ره) محقق شد و شمار بسیجیان از مرز 20 میلیون نفر گذشت و امروز به دنبال تشکیل بسیج ده‌ها میلیون نفری هستیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم با اشاره به اینکه امام و رهبری از بسیج به عنوان نهادی موثر و با صداقت یاد کرده‌اند، تصریح کرد: در روز 29 آبان‌ماه امسال مقام معظم رهبری در اجتماع بسیجیان فرمودند که بسیج از دفاع مقدس تاکنون امتحان خود را پس داده است و این مدال افتخاری برای بسیجیان است.

وی افزود: بسیج امروز در حول محور ولایت‌مداری و استکبار ستیزی و با رویکرد دشمن‌شناسی و بصیرت‌افزایی به توانمندی مجموعه خود می‌پردازد.

فقیهی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند که بسیج یعنی تجمع بهترین‌های مردم برای خدمت به مردم گفت: اگر در گذشته بسیج مختص پایگاه‌های محلی بود امروز شاهدیم که در میان هر قشری بسیج تخصصی به‌وجود آمده است و بهترین‌های هر قشری بسیجی هستند.

وی با بیان اینکه بسیج به فکر پیشرفت و توسعه نظام اسلامی است، عنوان کرد: پیشرفت علمی، محرومیت‌زدایی و سلامت مردم و نظام از اهداف بسیج است و در راستای این هدف بزرگ برنامه‌های خود را سازماندهی می‌کند./ز

برچسب ها: قم ، تشکیل ، بسیج ، ده ، میلیونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.