شهرکرد/

پاییز زیبا و هزار رنگ چهارمحال و بختیاری، نمادی از عظمت خلقت

پاییز زیبا و رنگارنگ طبیعت استان چهارمحال و بختیاری، بر بلندای زاگرس و بویژه در حاشیه رودخانه زاینده رود، از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی و نمادهای عظمت در خلقت خداوند است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

پاییز، در استان چهارمحال و بختیاری، بسان خمره رنگرزی می ماند و انگار كسی نشسته و لباس درختان را یكی یكی در این خمره، فرو كرده و رنگ های زرد، نارنجی و قرمز حنایی را روی برگ ها و تنه درخت ها پاشیده است. 

درست مثل پیراهن رنگرزان، دشت ها و كوهساران استان چهارمحال و بختیاری، در پاییز، هر گوشه، رنگی خاص به خود گرفته است.

پاییز در استان چهارمحال و بختیاری، شاعرانگی فصل ها، با پیراهنی طلایی رنگ و پوشیده از برگ هاست و انگار، هزار بار آن را در خمره رنگرزان فرو كرده و در آورده اند، و حالا آن را روی بند قله های كوهستانی برای خشك شدن در مقابل آفتاب، پهن كرده اند.

بادامستان های حاشیه زاینده رود، بوم بزرگ نقاشی طبیعت است كه هر رنگ اینجا، ساز خودش را می زند.

طیف رنگ های رنگ زرد تند، طیف رنگ های زرد سوخته، طیف رنگ های صورتی، رنگ های آبی، رنگ های زرد مایل با تركیب سبز، و رنگ های قهوه ای ملیل با تركیب سبز و زرد، و رنگ های سبز با رگه هایی از زرد، و این در هم آمیختگی را تنها نقاشان طبیعت گرا درك كرده اند.

پاییز دل نواز بازفت شهرستان كوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری، مقامی است از موسیقی فصل ها، كه هر منطقه اش، چونان برگ دفتر نقاشی است و هر برگش، رنگی متفاوت به خود گرفته است.

پاییز در بازفت، چنان تصویر زیبا را نقش می‌زند، كه در دورنمای تصویری آن، آمیزه رنگهای گرم و تند، چشم ها را نوازش می كند. 

پاییز در بازفت كوهرنگ، هر روز رنگ عوض می كند و رنگ روزها در این منطقه، بسان جعبه مداد رنگی است، كه هر روز درختان منطقه با آن، لباس رنگی زیباتری بر تن خود می پوشند.

وجود بافت عشایر، این منطقه را به " اكو موزه " بزرگ كشور مبدل كرده و پاییز و روانی كوچ عشایر، این منطقه را به گنجینیه طبیعی ایران تبدیل كرده است.

یك كارشناس اكوتوریسم می گوید: طبیعت استان چهارمحال و بختیاری، به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع و بالا بودن فشار اكسیژن در این ارتفاع، رنگ های مختلفی را در فصول مختلف به خود می گیرد.

فیروزه بنایی می افزاید: وجود این طبیعت رنگارنگ در فصل پاییز در ارتفاع دو هزار متری، این استان را به عنوان نقطه مطلوب برای گردشگری طبیعت مبدل كرده است.

به گفته وی؛ كم شدن اكسیژن در بالا دست، رودخانه ها را سبز رنگ می نمایاند و با زیاد شدن اكسیژن در دشت ها، رودخانه ها، آبی رنگ جلوه می كنند و این تصاویر رویایی در نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری یافت می شود.

پاییز، از كناره های رودخانه زاینده رود تا سرچشمه های كارون در استان چهارمحال و بختیاری، یكی از زیباترین جلوه های خودنمایی رنگهاست كه آدمی را به آرامشی طبیعی می كشاند./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.