تبریز/

300 کیلومتر از راه های روستایی مناطق زلزله زده ارسباران از بین رفته است

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی، گفت: 300 کیلومتر از راه های روستایی مناطق زلزله زده ارسباران از بین رفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، میرشفیع، در بازدید از راه های روستایی مناطق زلزله زده ارسباران در شهرستان اهر افزود: منطقه ارسباران، منطقه وسیعی است که از زلزله سال گذشته هم راه های روستایی آسیب شدیدی دیده است و حدود 300 کیلومتر از راه های روستایی این منطقه از بین رفته است.

وی، گفت: به خاطر اینکه بیش از 14 میلیون متر مکعب فقط آواربرداری انجام شده و 5/1 میلیون تن آن و سنگ در جاده ها حمل شده است و هم این جاده ها خودشان عمرشان بالای 20 سال از آسفالت برخوردارند که باید حتماً برای این 300 کیلومتر یک فکر جدی بکنیم و حتی راه های اصلی و فرعی این مناطق هم آسیب شدیدی دیده است که نیاز به روکش آسفالت دارد که امیدواریم از معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور اعتبارات مناسبی برای بازسازی این راه ها بگیریم و در فصل مناسب آسفالت را انجام بدهیم.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی، گفت: علاوه بر این در شهرستان های شمالی استان هم در مناطق ورزقان، اهر، کلیبر، هریس و خداآفرین طول راه های روستایی که هنوز آسفالت نشده و بالای 50 خانوار جمعیت دارد برنامه ریزی کردیم که بتوانیم با امکانات مشترکی که از استانداری تأمین می شود و اعتبارات استانی و همینطور وزارت راه و شهرسازی یک برنامه ضربتی داشته باشیم و پیمانکاران را به مناطق زلزله زده بسیج کنیم و بتوانیم روستایی که فاقد راه بودن برخوردار از راه آسفالتی بکنیم.

وی، افزود: خوشبختانه در این چند تا شهرستان که بازدید کردیم و همین در خود اهر 60 کیلومتر راه روستایی آماده آسفالت داریم منتها الآن فصل کاری نیست و من هماهنگی کردم که بتوانیم مصالح مورد نیاز را آماده کنیم برای ابتدای فصل کاری سال آینده تا بتوانیم سریع تر آسفالت راه های روستایی را انجام بدهیم.

میرشفیع، گفت: ظرفیت خوبی هم الحمدالله در استان وجود دارد که بتوانیم این اهدافی را که برای برنامه پنجم دیده شده به امید خدا محقق بکنیم.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی، در مورد راه های روستایی که زیر 2 کیلومتر است گفت: امسال مخصوصاً چون اعتبارات خیلی محدود بوده و روستاهای زیر 2 کیلومتر و هرجا که شرایط بود و امکانش بوده که ما از این ماشین آلات ادارات کل بهره مند بشویم و کارهای زیرسازی راه ها را انجام بدهیم که یک مقدار زیادش انجام شده است، آسفالت را هم گفتم تو برنامه بگذاریم که به امید خدا با سرعت بیشتری انجام بشود.

وی، در ارتباط با بزرگراه اهر – تبریز گفت: اطلاعاتی که از وزارتخانه دارم بدون اینکه اعتبارات مورد نیاز تأمین بشود الحمدا... باید واقعاً تشکر کنیم از اداره کل راه و شهرسازی استان که حدود 20 کیلومتر از این جاده آماده شده و به زودی به بهره برداری می رسد و بقیه قسمت ها هم و قطعات مختلفش در دست اجراست و لی واقعاً شرایط و محدودیت های اعتباری شدیدی بوده برای اجرای این پروژه و کار بزرگی هم است این راه، حنماً 2- 3 سالی به طور عادی طول می کشد که بتوانیم کل محور را 2 بانده بکنیم و فعلاً 20 کیلومترش آماده آسفالت خواهد بود و فکر می کنم در سال آینده بتوانند حدود 60 کیلومتر را به بهره برداری برسانند.

میرشفیع، در پایان گفت: من روحیه گرفتم از زحمات مسئولین محترم استان و امیدوارم که با این تلاش و پشتکاری که دارند موفق باشیم زودتر محرومیت زدایی این منطقه را به نتیجه برسانیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.