شیراز/

یک گام تا ساخت موزه سنگ در فارس

موزه سنگ باغ نشاط لار در فارس به زودی آماده بهره برداری می شود .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری لارستان گفت: در مهر ماه امسال با کمک جمعی از دوستداران میراث فرهنگی لارستان و اعضای کمیته فرهنگی تشکل لارستان بیدار با همکاری اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری لارستان و شهرداری و شورای شهر لار ، سنگ هایی که از زمان های گذشته در اطراف لار بر جای مانده بود شناسایی و جمع آوری و برای ساخت موزه سنگ به باغ نشاط لار منتقل شدند.

سیما علویه افزود: در حال حاضر با تلاش دوستداران میراث فرهنگی لارستان ، این سنگ های تاریخی که بیشتر متعلق به قرن هفتم هجری هستند بازخوانی شده و اشعار و نوشته ها و تاریخ آن ها به طور دقیق تعیین می شود.

وی بیان کرد : این سنگ ها پس از ساماندهی اطلاعاتی عمومی و با نظرات کارشناسان ، تفکیک و طبقه بندی می شوند و پس از تهیه شناسنامه و برچسب گذاری و آماده سازی نهایی در موزه سنگ باغ نشاط لار برای بازدید علاقمندان مستقر و مورد بهره برداری قرار می گیرند.

علویه ضمن تقدیر و تشکر از انجمنهای حامی میراث فرهنگی و شورای اسلامی شهر لارستان ابراز امیدواری کرد که ساخت این موزه در افزایش جذب گردشگر در شهر تاریخی لارستان مؤثر واقع شود.

عمارت باغ نشاط لار یکی از بناهای معروف شهر تاریخی لار است که قدمت آن به دوره صفویه برمی گردد و در سال 1353 به شماره ثبت 973 در فهرست میراث ملی ایران قرار گرفته و در حال حاضر تحت حفاظت و صیانت این اداره کل قرار دارد./س

انتهای پیام/

برچسب ها: گام ، موزه ، سنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.