مشهد/

الحاق تاسیسات ذخیره ‌سازی گاز شوریجه به پالایشگاه خانگیران در آینده نزدیک

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از الحاق بزرگترین طرح ذخیره سازی گازی خاورمیانه( شوریجه) به این مجتمع گازی خبرداد.

ناصر اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اعلام این خبر افزود: با توجه به همجواری این مجتمع ذخیره سازی گاز با پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در منطقه عملیاتی خانگیران و با برگزاری جلسات مختلف و تلاش های فراوان، بزرگترین طرح ذخیره سازی گازی خاورمیانه ( شوریجه) به این مجتمع گازی ملحق می شود.

وی این گام مهم را در راستای کاهش هزینه ها بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: در حقیقت این کار باعث انتقال تجربیات و تجارب همکاران ما خواهد شد و فعالیت های بخش های مختلف همچون پشتیبانی، تعمیراتی و HSE در یک راستا انجام خواهد شد و فعالیت موازی نخواهیم داشت.

اسلامی الحاق مجموعه ذخیره سازی به پالایشگاه خانگیران را در تولید گاز موثر دانست و تاکید کرد: با الحاق ذخیره سازی به مجتمع گاز شهید هاشمی نژاد، حداقل معادل تولید دو واحد به واحدهای تصفیه گاز پالایشگاه اضافه خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 65 درصد انرژی از طریق گاز تامین می شود بیان کرد: سبد انرژی از سمت نفت به گاز در حال چرخش است و باید عنوان کنم از گاز نباید صرفا به عنوان گرمایش استفاده کرد بلکه باید با ایجاد ارزش افزوده در چرخه تولید استفاده شود.

وی با بیان اینکه پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد از پایدارترین پالایشگاه های گازی کشور به شمار می رود تصریح کرد: سابقه 30 ساله این مجتمع گازی حاکی از این مدعا است و خوشبختانه هر سال در پایداری و تولید گاز رشد داشته است.

اسلامی تاکید کرد: با توجه به تمهیدات اندیشه شده برای سوخت رسانی در فصل زمستان، از هم وطنان عزیز درخواست می کنیم در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا دیگر هم وطنان نیز بتوانند از این نعمت الهی در فصل سرد سال استفاده کنند./

برچسب ها: الحاق ، گاز ، خانگیران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.