هلال‌احمر در زمان کمبود اهدای خون در نگهداری خون پاک تلاش کند

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: با توجه به اینکه سازمان انتقال خون در فصولی از سال با مشکل کمبود اهدای خون مواجه می‌شود و باید هلال‌احمر در زمینه نگهداری خون پاک تلاش کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وحید قبادی‌دانا شامگاه دوشنبه در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین دروره مسابقات کشوری رقابت مهر که در اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم برگزار شد، در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد شهدای والا مقام استان اصفهان در هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: هلال احمر چهار هدف عمده تسکین آلام بشری، تلاش برای تأمین احترام و کرامت انسان، تلاش برای ایجاد صلح، امنیت و تفاهم میان انسان‌ها و تأمین سلامت انسان‌ها را دنبال می‌کند.
 
وی افزود: در اجلاس جهانی فدراسیون جمعیت‌های ملی، ایران به عنوان یکی از کشورهای شورای حکام انتخاب شد و این یک موفقیت برای کشور است.
 
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به اینکه این رقابت‌ها در دو بخش خواهران و برادران و به میزبانی اصفهان برگزار شد، تصریح کرد: باید بکوشم و ایده دهیم تا استان محل زندگی خود را در راستای این اهداف ارتقا دهیم.
 
وی با بیان اینکه مهمترین کاری که باید مدنظر داشت تلاش برای ایجاد و تقویت همدلی، صلح و تفاهم میان مردم است، گفت: هدف از این مسابقات برد و باخت نبوده بلکه هدف آموزش است و برای وقتی که در عملیات cpr واقعی با مصدوم مواجه می‌شوید ترسی به دلتان راه نیابد.
 
قبادی‌دانا اضافه کرد: سطح مسابقات خوب ارزیابی شد و یکی از برنامه‌هایی که برای این سازمان داریم توجه به فعالیت‌های آموزشی در سطوح مختلف و تخصصی است.
 
وی همچنین با تاکید به اینکه اهدای خون یکی از اقدامات بشر دوستانه است، گفت: با توجه به اینکه سازمان انتقال خون در فصولی از سال با مشکل کمبود اهدای خون مواجه می‌شود و باید هلال‌احمر در زمینه نگهداری خون پاک تلاش کند.
 
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور با بیان اینکه اگر اهدای خون به طور مستمر باشد، اهدا کننده می‌تواند سلامت خون را تضمین کند، بیان کرد: سلامت نگه‌داشتن روحی، جسمی، اخلاقی و معنوی اعضای سازمان باید مدنظر باشد و امیدوارم هر یک از شرکت‌کنندگان در این دوره مسابقات در استان خود یک سفیر صلح و دوستی و بشر دوستی باشند.
 
اظهار کرد: این دهمین دوره‌ای است که اصفهان میزبانی مسابقات رقابت مهر را بر عهده دارد و میزبانی شایسته‌ای را از خود به نمایش گذاشته است.
 
وی افزود: توجه به اینکه اصفهان توانمندی‌ها و قابلیت‌های خوبی را داراست، از توانایی بالایی برای بر گزاری مسابقات کشور برخوردار است.
 
رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور پیرامون هدف از برگزاری این دوره از مسابقات کشوری تصریح کرد: این اختتامیه محصول یک رقابت سالانه در 31 استان کشور بوده و هدف از این مسابقات بیش از اینکه رقابت باشد بر پایه آموزشی بنا نهاده شده است.
 
وی همچنین در مورد بکارگیری نفرات برتر این مسابقات گفت: در این دوره ها افراد استعدادیابی شده و در برنامه‌های آتی به کار‌گیری می شوند و برای نمونه برندگان مسابقات زبان انگلیسی دوره گذشته در اجلاس جمعیت‌های کشور های خاورمیانه شرکت کردند.
 
قبادی ادامه داد: این رقابت‌ها در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود و اصفهان شاهد بخش پایان دوره خواهران و از سه شنبه بخش برادران این دوره آغاز و در روز پنج شنبه خاتمه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار