با تائید برنامه عمران سازمان ملل متحد:

منطقه حفاظت شده میاند‌شت جاجر‌م منطقه پایلوت در حفاظت از یوز انتخاب شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی گفت: با تائید سازمان محیط زیست و برنامه عمران سازمان ملل متحد منطقه حفاظت شده میاند‌شت جا‌جرم به عنوان منطقه پایلوت مشخص شد.

آبسا‌لان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: منطقه حفاظت شده میا‌ندشت جاجر‌م به عنوان پایلوت مشارکت مردم محلی در حفاظت از زیستگاه های یوز با مدیریت دام و مرتع در کشور انتخاب شد.

وی با اشاره به تجربه موفق مشارکت مردم محلی در حفاظت و بهره برداری علمی از منطقه بیابانی افزود: به دنبال بازدیدهای کارشناسان خارجی از موسسه  IucnوUndp از منطقه میاند‌شت طی 2 سال گذشته و موفقیت آمیز بودن تجربه مشارکت مردم محلی که منجر به تثبیت شن های روان، حفظ زیستگاه یوز، جلوگیری از گرد و غبار و تامین علوفه رایگان نزدیک به 10 هزار دام در طی 120 روز فصل چرا این منطقه مورد توجه سازمان محیط زیست و برنامه عمران سازمان ملل قرار گرفت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی تصریح کرد: در این طرح امکانات مالی و فنی توسط Undp، سازمان محیط زیست، موسسه پارسیان و همچنین GEF تامین می گردد.

آبسا‌لان در پایان خاطر نشان کرد: 16 هزار هکتار از منطقه حفاظت شده میاندشت جاجرم اخیرا به پارک ملی ارتقا پیدا کرده و همچنین به علت ویژگی های منحصر به فرد مورد توجه علاقه مند‌ان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار