رئیس دادگستری زنجان:

خشونت علیه کودکان منجر به اختلالات روحی، روانی و اجتماعی می‌شود

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان در کارگاه دادرسی ویژه اطفال و نوجوانان با اشاره به تأکید اسلام به کرامت انسانی و رعایت حقوق مردم، گفت: احساس دین اسلام و حکومت اسلامی، عدم برتری انسان به انسان دیگر است و توجه به رأفت و مهربانی در رأس امور قرار دارد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، کارگاه سه روزه دادرسی ویژه اطفال و نوجوانان از سوی دادگستری استان زنجان برگزار شد.

"جعفر گل‎محمدی" در آغاز به كار اين كارگاه اظهارداشت: دین اسلام توجه ویژه‎ای به کودکان داشته و این موضوع را می‏‌توان در برخورد پیامبر گرامی اسلام در مواجهه با کودکان مشاهده کرد.

وی با اشاره به اینکه در آموزه‎های ادیان مختلف الهی به اطفال و احترام به آن‎‏ها تأکید شده است تصریح کرد: متأسفانه علی‌رغم این تأکیدات خشونت علیه کودکان به وفور دیده می‌شود که این موضوع به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و دولت‎ها موظفند که از کودکان حمایت کنند.

گل محمدی ادامه داد: خشونت علیه کودکان منجر به اختلالات روحی و روانی و اجتماعی می‌شود و همین موضوع در آینده می‎تواند زمینه رفتارهای پرخطر را فراهم کند.

این مقام مسوول، تقویت تعهدات ملی و محلی و ارتقاء حس مسئولیت‌پذیری در بین مردم را از جمله اقداماتی دانست که زمینه‎ساز رعایت حقوق کودکان می‌شود.

گل‎محمدی با بیان اینکه کودک به دلیل عدم رشد حسی و ذهنی نیازمند مراقبت است افزود: برای کودکانی که در مظان اتهام هستند باید دقت بیشتری شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان بازپروری طفل بزه‎کار را یکی از وظایف و اصول رسیدگی به اتهامات دانست و خاطرنشان کرد: مبنای قوانین ایران اعتقادات دینی است و از نشانه‎های ایمان، احترام به کودکان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار