قم/

تاکید آیت‌الله جوادی آملی بر حفظ وحدت مردم و مسئولین

باید باور های دینی و روحیه ایمانی آحاد جامعه تقویت شود تا از این طریق وحدت در میان مردم و مسئولین افزایش یاید؛ زیرا هیچ‌کس از اختلاف سود نمی برد به جز دشمن.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم،   آیت الله جوادی آملی، در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه مردم در نظام مردم سالاری دینی، گفتند: چند ستون اصلی و اساسی برای نظام اسلامی تعریف شده است که طبق فرموده حضرت امیر علیه السلام در نامه ای که به مالک اشتر مرقوم فرمودند، مردم محکمترین و اساسی ترین ستون نظام دینی هستند.

ایشان در ادامه افزودند: مردم هنگامی می توانند ستون نظام اسلامی باشند و نقش خود را به درستی ایفاء کنند که دارای ریشه محکم فکری و عقیدی باشند.

معظم له، به نقش حوزه های علمیه و دانشگاه ها در تقویت ریشه فکری و عقیدتی مردم اشاره کرده و اذعان داشتند: همان گونه که در حوزه های علمیه و دانشگاه ها آموزش از دو مرحله تعلیم و تعلیل تشکیل شده است، باید در ارتقاء سطح فکری و فرهنگی جامعه نیز این دو عنصر مورد توجه قرار گیرد.

حضرت آیت الله جوادی آملی بیان داشتند: اکثر مردم تبلیغ را با تعلیم و تکرار را با تعلیل اشتباه می گیرند که باید متولیان فرهنگی با توجه به این مطلب، حق را بگویند و آن را تکرار کنند تا مردم حق باور و حق پذیر شوند و بتوانند ستون دین و نظام باشند.

این مرجع تقلید با یادآوری مجاهدت های امام راحل، خاطرنشان کردند: امام خمینی(ره) با مردم کار فرهنگی عمیق کرد تا همان مردمی که در مشروطه و کودتای 28 مرداد 1332 در عرض چند ساعت تغییر عقیده دادند در زمان انقلاب اسلامی دارای ثبات فکری و اندیشه ای شدند و تا پیروزی انقلاب و تا امروز از عقیده خود دست برنداشته اند.

حضرت آیت الله جوادی آملی، تقویت باور های دینی و ارتقاء روحیه ایمانی آحاد مردم جامعه را از مهمترین رسالت های کمیسیون فرهنگی مجلس خواندند و افزودند: با توجه به فرمایش حضرت امیر علیه السلام که فرمودند "هیچ کس به اندازه من امت رسول خدا(ص) را به وحدت دعوت نمی کند"، لذا باید باور های دینی و روحیه ایمانی آحاد مردم جامعه تقویت شود تا از این طریق وحدت در میان مردم و مسئولین افزایش یاید و هیچ کس از اختلاف سود نمی برد به جز دشمن/س

برچسب ها: قم ، آیت ، الله ، جوادی ، آملی ، حفظ ، وحدت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.