بروجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

لزوم تجدیدنظر دولت در عرصه خودروسازی با فرانسه

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مواضع منفی فرانسه نسبت به ایران گفت: باید وزارتخانه‌های امور خارجه و صنعت، معدن و تجارت در ادامه همکاری در عرصه خودروسازی با فرانسه تجدیدنظر کنند.

علاءالدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران دریاره مواضع اخیر فرانسه علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به مواضع بسیار منفی فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در مذاکرات ژنو 2 و مجموعه مواضع بسیار منفی فرانسه نسبت به ایران، وزارتخانه‌های امور خارجه و صنعت، معدن و تجارت باید در ادامه همکاری در عرصه خودروسازی با این کشور تجدیدنظر کند.
 
وی افزود: دلیلی ندارد که وزیر خارجه فرانسه علیه منافع ملی ما اقدام کند و ما بدون توجه به این واقعیت منفی به آنها کمک کرده و منفعت برسانیم.

نماینده بروجرد تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از صنایع خودروسازی ما وابسته به فرانسه است باید وزارت صنعت، معدن و تجارت مانع از منفعت‌رسانی از این طریق به فرانسه باشد.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: باید آقای فابیوس پاسخگوی هزاران کارگر بیکار شده صنایع خودروسازی فرانسه باشد تا ببیند هزینه مواضع منفی علیه جمهوری اسلامی ایران چگونه است.
 
اضافه می‌شود؛ لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه اخیرا مواضع تندی علیه جمهوری اسلامی ایران می‌گیرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
نگهبان
۰۲:۰۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
حتما باید فرانسه تنبیه بشه تا فکر نکنه ایران وابسته اون شده.با یک کشور دیگه باید قرارداد ببندیم تا بتونیم بهتر به مردم عزیز ایران خدمت کنیم.مردم ایران لایق بهترینها هستند.مردم ما نباید 405 رو سوار بشند که سال 1988 مثلا خودروی سال اروپا بوده.ماشینی رو باید سوار بشند که سال 2014ماشین سال اروپا معرفی شده.به امید آن روز.
Iran (Islamic Republic of)
كريم
۰۸:۰۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۲
منم پايم.فرانسه!همه گزينه ها روي ميزه.تو از فردا تحريمي
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۱:۵۰ ۰۷ آذر ۱۳۹۲
تورو خدا حالا ماپژو رو تحریم کنیم تا روی فرانسوی های
مغرور کم بشه
Singapore
ایمان
۰۰:۵۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۲
حالا شما به بزرگی خودتون ببخشین این فرانسوی هارو... آخه اگه همین 4 تا چیز فرانسوی نباشه ما چی سوارشیم...پراید!!!
United Arab Emirates
رضا
۲۳:۵۹ ۰۶ آذر ۱۳۹۲
بابا ما نیازی به فرانسه نداریم خودرهای ایرانی ازنظر کیفیت تک هستن
Germany
رزمنده پیر
۲۳:۳۳ ۰۶ آذر ۱۳۹۲
گهی زین به پشت گهی پشت به زین،حالانوبت ماست تحریم کنیم ،باید ایران فرانسه رو تحریم کنیم،من 405 دارم حاضرم به هرکی شما میپرستید اونوآتش بزنم،اما ازفرانسه دیگه خودرو ودیگرچیزی از فرانسه واردنکنیم....جنگ 8ساله وخدمت فرانسه به صدام هرگز فراموش شدنی نیست.....
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سید حسین
۲۰:۵۳ ۰۶ آذر ۱۳۹۲
بسیار کار بجا ولازمی است اینها فکر میکنند که در قرن نوزده هستیم بنا بر این برای تنوع و ایجاد خودروهای جدید که بعدا نتوانند مثل حالا موش دوانی بکنند لازم است که خودرو سازان با کشورهای دیگر مثل المان وارد مذاکره بشوند ودرس جانانه ای به فرانسه بدهند تا حساب دستش بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ميثم
۱۶:۲۹ ۰۶ آذر ۱۳۹۲
نه كه الان خودروي فرانسوي سوارميشيم؟؟نكنه405و206ازفرانسه واردميشه؟؟؟؟
Germany
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۶ آذر ۱۳۹۲
بهترين كار همين است كه قطع رابطه شود و بجاي آن از ماشينهاي كره اي استفاده شود
آخرین اخبار