تنها عضوی از بدن که هنگام "خواب" در ماشین بیدار است

پژوهشگران به افرادی که عادت دارند در اتوبوس و مترو و در حال حرکت در محیط‌های پر سر و صدا چرت بزنند در خصوص بالا رفتن فشار خونشان هشدار جدی می دهند و مصرف برخی دمنوش ها را برای رفع این مشکل توصیه می کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ براساس جدیدترین یافته های محققان سرو صدا و به طور کلی آلودگی‌های صوتی اثر بسیار مخرب تری بر سلامت بدن انسان می گذارد.

گفتنی است: پزشکان دریافته اند که اثرات سر و صدا می‌تواند باعث بروز بیماری‌های قلبی و عروقی در افراد شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند: در هنگامی که افراد در حال خواب هستند، سیستم شنوایی بدن هنوز بیدار است و قادر به شناخت حوادث خارجی و در نتیجه سر و صدای محیط می تواند تاثیر منفی بر کیفیت خواب افراد بگذارد تاثیر سر و صدا محیط در حین خواب همانند آپنه خواب است زیرا میتواند باعث هوشیار شدن ذهن آنها بدون بیدار شدن آنها از خواب شود، سرو صدا در حین خواب در دراز مدت باعث افزایش ترشح هورمون استرس و همینطور افزایش فشار خون در بین افراد شود.

همینطور این نوع سر و صدا می تواند باعث احساس خستگی، سردردهای تنشی در طول روز کاری در فرد شود بدون اینکه او علت اصلی را در یابد.

دانشمندان خوردن گل گاو زبان به عنوان یک دمنوش کنترل کننده فشار خون را به افرادی که به هر دلیل در حین مسافرت در اتومبیل عادت به خواب دارند، قبل از سفر توصیه می کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار