هند واردات نفت از ايران را افزایش می‌دهد

يک مقام بلندپايه وزارت نفت هند روز چهارشنبه با اعلام اينکه هند ممکن است طي چهار ماه آينده نفت خام بيشتري از ايران بخرد، گفت اين کشور قصد دارد در سال مالي آينده خريد نفت خود را افزايش دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاري رويترز در گزارشي از دهلي نو به قلم ندهي ورما نوشت: وييک مقام بلندپايه وزارت نفت هند پس از امضا موافقتنامه اواخر هفته بين ايران و قدرت هاي جهان،‌ گفت: هند ممکن است طي چهار ماه آينده نفت خام بيشتري از ايران بخرد.

هند که در ميان چهار خريدار بزرگ نفت ايران در جايگاه نخست قرار دارد مي‌گويد به دنبال خريد نفت بيشتر از ايران پس از موافقتنامه ژنو بين اين کشور و قدرت هاي جهان است.

اگرچه اين موافقتنامه به ايران اجازه نمي‌دهد فروش نفت خود را طي شش ماه آينده افزايش دهد اما هند از فضاي لازم براي افزايش واردات نفت خود از اين کشور برخوردار است.

ويوک رائه معان وزير نفت هند روز چهارشنبه گفت هند قصد در سال منتهي به 31 مارس ، روزانه به طور متوسط 220 هزار بشکه نفت از ايران بخرد.

اين تصميم هند در چارچوب مستثني شدن از تحريم هاي آمريکا صورت مي گيرد.

اما واردات نفت هند از ايران بين ماه آوريل تا اکتبر حدود 80 درصد از اين سطح يعني حدود 170 هزار بشکه در روز بوده است و اين بدين معني است که هند مي تواند بين ماه‌هاي دسامبر تا مارس واردات از ايران را افزايش دهد و همچنان به اين هدف پايبند باشد.

شرکت نفت دولتي هند پيشتر اعلام کرده بود آماده است اکنون که برخي محدوديت ها عليه بيمه پالايشگاه ها لغو شده است نفت بيشتري از ايران بخرد.

رائه افزود هند همچنين به دنبال افزايش واردات نفت در سال مالي 2014 - 2015 براساس کاهش بيشتر تحريم ها عليه ايران است.

وي تصريح کرد :«‌ ايران يک منبع بزرگ نفت است و زماني که مشکلات ايران حل شود، ما شاهد وجود نفت بيشتري در بازار خواهيم بود.»

انتهای پیام/
برچسب ها: هند ، واردات ، نفت ، ایران ، india ، iran ، oil
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار