عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه کاهش زمان معاینه فنی از 5 سال به 2 سال از سوی مجلس گفت: معاینه فنی بدون کارشناسی جوابگو نیست و نظارت بر کار مراکز معاینه فنی کم است.

پیرهادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: مصوبه مجلس در خصوص کاهش مدت معاینه فنی از 5 سال به 2 سال قطعا کار مطلوبی بود و حتی به عقیده من در کلانشهرهایی پر جمعیت نظیر تهران با این میزان آلودگی هوا اگر هر 6 ماه نیز معاینه فنی بخواهیم امری پسندیده است.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: متاسفانه به مراکز معاینه فنی ما در حال حاضر اشکالاتی وارد است که باید برطرف شود و راه حلی اندیشیده شود  تا معاینه  فنی بدون کارشناسی صادر نشود.
 
 پیرهادی در ادامه بیان داشت؛ مراکز معاینه فنی باید به دقت کارشان را انجام دهند به ویژه در بحث آلودگی و در واقع قسمت هایی از ماشین  که به بحث آلودگی مرتبط  است باید با دقت نظر بیشتری  انجام شود که قطعا در کاهش آلودگی هوا بسیار موثر خواهد بود.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: متاسفانه در حال حاضر مراکز معاینه فنی استاندارد کم است و برای نتیجه گرفتن از مصوبه مجلس باشد نظارت بر نحو کار مراکز معاینه فنی و همچنین افزایش مراکز معاینه فنی استاندارد در دستور کار قرار گیرد چرا که در صورتی که این مراکز  کار خود را به درستی انجام دهند بخش مهمی از مسئله آلودگی هوا نیز کنترل خواهد شد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار