تسلیم شدن بيش از 1500 جنگجو در شرق جمهوري دموکراتيک کنگو

مقامات سازمان ملل متحد و جمهوری دموکراتیک کنگو اعلام کردند پیروزی نیروهای مسلح این کشور بر شورشیان 23 مارس موجب شده است بیش از 1500 نفر از جنگجویان از گروه های مسلح مختلف در استان کیووی شمالی تسلیم شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاری شین‌هوا؛  یک افسر نیروهای مسلح جمهوری دموکراتیک کنگو که خواست نامش فاش نشود، در گوما مرکز استان کیووی شمالی گفت :« حدود 1500 جنگجو از مناطق ماسیسی و روتشورو به درخواست رئیس جمهور برای تسلیم شدن پاسخ داده اند».
بر اساس اعلام نیروی سازمان ملل متحد برای برقراری ثبات در جمهوری دموکراتیک کنگو موسوم به مونوسکو، بیش از 300 جنگجو از گروه های مسلح مختلف از 19 نوامبر تا امروز به نیروهای سازمان ملل متحد و دفاتر مختلف برای خلع سلاح که در سراسر این استان ایجاد شده است، تسلیم شده اند.
سرهنگ "باسه" سخنگوی نظامی مونوسکو گفت جنگجویانی که تسلیم شده اند از گروه های 23 مارس، جنبش دفاع از خود خلق، نیروهای دموکراتیک آزادیبخش رواندا، مای مای شتانی، مای مای شکا - اندوما، مای مای نیانتورا هستند.
 در پی شکست شورشیان 23 مارس در اوایل این ماه، ارتش جمهوری دموکراتیک کنگو و مونوسکو از گروه های مسلح مختلف در شرق این کشور خواسته اند تا تسلیم شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار