باشگاه خبرنگاران گزارش مي‌دهد؛

بازار "مسكن" از رونق افتاد/ كاهش 35 درصدي قيمت در مناطق عيان‌نشين تهران

اين روزها در بازار مسكن، رونقی در خريد و فروش دیده نمی‌شود و شاهد كاهش 35 درصدي قيمت در مناطق عيان‌نشين تهران هستیم.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ اين روزها در بازار مسكن، رونقی در خريد و فروش دیده نمی‌شود و شاهد كاهش 35 درصدي قيمت در مناطق عيان‌نشين تهران هستیم.

بسياري از مشاوران املاك با گلايه از ركود بازار خريد و فروش مي‌گويند: "بازار مسكن با وجود افت شديد قيمت هيچ خريداري ندارد و روزانه يك معامله هم نداريم"

يكي از مشاوران املاك واقع در منطقه اقدسيه می‌گوید: " بازار راكد است و هيچ خريد فروشي نداريم."

يكي ديگر از مشاوران املاك واقع در منطقه 5 با بيان اينكه قيمت واحدهاي مسكوني واقع در اين منطقه به 6 ميليون تومان رسيده است، گفت: امروز قيمت واحدها به 4 ميليون هم رسيده اما هيچ خريداري ندارد.

***خريداران مسكن انگشت شمار شدند

بنابر این گزارش، مشاور املاك ديگري واقع در منطقه 7 نيز با تاييد اين مطلب گفت: قيمت‌هاي واحدهاي مسكوني در اين منطقه 7 ميليون تومان بوده اما امروزفروشندگان قيمت خود را به 5 ميليون تومان رسانده و هيچ خريداري وجود ندارد.

همچنين مشاور املاك ديگري با بيان اينكه قيمت هاي واحدهاي مسكوني در منطقه 6 در شب عيد افزايش 100 درصدي داشته و به 8 ميليون تومان رسيده بود افزود: در طي دو ماه اخير قيمت ها به 6 ميليون تومان رسيده است.

اين مشاوراملاک با بيان اينکه قيمتهاي واحدهاي مسکوني همچنان ثابت مانده است، افزود: در صورتي که قيمت مصالح ساختماني افزايش نيابد، قيمتها همچنان ثبات و بازار با رکود مواجه مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه قيمتهاي واحدهاي مسکوني متري 700 تا يک ميليون تومان کاهش يافته است، افزود: در محدوده خيابان استاد معين در سال گذشته واحدها متري چهار ميليون و 500 هزار تومان که امروز به متري سه ميليون و 500 هزار تومان رسيده است.

براساس اين گزارش، يکي ديگر از مشاوران املاک با اشاره به اينکه قيمت واحدهاي مسکوني کلنگي هيچ کاهشي نداشته است، افزود: قيمتهاي مصالح ساختماني تاکنون هيچ کاهشي نداشته و همچنان با افزايش قيمت روبه‌رو است.

وي در ادامه افزود: در بازار مسکن قيمتهاي بسياري از واحدهاي مسکوني کاهش يافته و واحدها زير قيمت به فروش مي‌رسند.

***روزهاي آينده قيمت ها كاهش مي يابد

اين مشاور املاک در ادامه افزود: قيمتهاي واحدهاي مسکوني يک ميليون تومان کاهش يافته در حالي که سازندگان با همان قيمت يک ميليون تا دو ميليون تومان اقدام به ساخت و ساز مي‌کنند.

مصطفي قلي خسروي با بيان اينكه تا چند روز آينده قيمتها کاهش مي‌يابد، افزود: برخي از سوداگران بازار مسکن بايد قيمتهاي واحدهاي که افزايش داده‌اند را به درستی کاهش دهند.

همچنين فرجي معاون رئيس اتحاديه مشاوران املاك با بيان اينكه مناطق 1،2،3،5 و ولنجك با افت شديد قيمت مواجه شده اند افزود: اين مناطق در تهران طي چند ماه اخير كاهش35قیمت 35درصدي داشته اند.

به گفته بسياري از كارشناسان مسكن، با وجود تركيدن حباب هاي قيمتي در بازار مسكن، خريداران در انتظار كاهش بيشتر قيمت ها هستند.

برچسب ها: مسکن ، رونق ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
انشا اله
آخرین اخبار