نگاهی بر کارنامه کاری شوالیه تاریکی سینما

کریستین بیل، دومين بازيگري است كه هم در نقش بتمن ظاهر شده و اسكار برده است و نفر اول كسي نيست جز جورج كلوني.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، کریستین بیل به عنوان يك كودك از ميان چهار هزار نفري كه براي تست دادن آمده بودند موفق شد نقش اصلي فيلم امپراطوري خورشيد به كارگرداني استيون اسپيلبرگ را بگيرد.
 
بااينكه در ولز متولد شده اما اصالتا انگليسي است. وقتي كريستين دو ساله بود خانواده‌اش ولز را ترك كردند و به انگلستان برگشتند. پدرش يك فعال اجتماعي و كارآفرين است و مادرش يك رقصنده سيرك و در نتيجه در طول بزرگ شدن او هرگز مدت زيادي در يك جا نمي‌ماندند.
 
خواهرش لوئيس اولين كسي بود كه او را با بازيگري آشنا كرد. و كنت برانا بازيگر و فيلمساز انگليسي در دوره‌اي استاد بازيگري او بوده است.
 
در بسياري از انجمن‌ها و سازمان‌هاي مختلف خيريه فعال است مانند گروه صلح سبز سازمان دفاع از حيات وحش. و حتي در ساخت يك مدرسه در ريودوژانيرو براي كودكان خياباني حضور فعالي داشته است.
 
چندين بار در رسانه‌ها به دليل عصبانيت و از دست دادن كنترل خود مطرح شده. سال 2008 به جرم توهين و حمله كلامي، ساعاتي بعد از فرش قرمز فيلم بتمن مي‌آغازد در لندن دستگير شد . شاكي‌ها مادر و خواهرش بودند. هر چند بعدها با بررسي پرونده، پليس لندن تصميم گرفت او را آزاد كند. در همان سال هم در سر صحنه فيلم تريمناتور: رستگاري درگيري لفظي شديدي با شين هالبرت مدير فيلمبرداري فيلم داشت. فايل صوتي اين دعوا در اينترنت منتشر شد. كه در آن با توهين‌هاي بي‌شمار رفتار شين هالبرت را مخل تمركزش براي بازي مي‌خواند و تهديد به ترك پروژه مي‌كرد هر چند كه بعدها به خاطر رفتارش عذرخواهي كرد.
 
دومين بازيگري است كه هم در نقش بتمن ظاهر شده و هم اسكار برده است. نفر اول كسي نيست جز جورج كلوني.
 
ركورد از دست دادن وزن براي يك فيلم را در دست دارد. براي فيلم ماشينيست 63 پوند (معادل 27 كيلوگرم) وزن كم كرد.
 
خصوصيات برجسته
 
توانايي تغيير وزن زياد، توانايي تقليد لهجه‌هاي متفاوت، استاد بازي در نقش‌ انسان‌هاي درگير اعتياد ود يگر وسواس‌هاي فكري.
 
فيلم‌هاي مهم
 
امپراطوري خورشيد (1987)، رواني آمريكايي (2000)، ماشينيست (2004)، بتمن مي‌آغازد (2005)، پرستيژ (2006)، شواليه تاريكي( 2008) مبارزه (2010) گل‌هاي جنگ (2011)، شواليه تاريكي بر مي‌خيزد (2012).
 
منبع: دنياي تصوير

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار