مديرعامل راه‌آهن خبر داد:(16)

برقي كردن قطار تهران- مشهد از اولويت هاي اصلي راه‌آهن است

مديرعامل راه آهن پروژه برقي كردن قطارهاي تهران- مشهد را از جمله اولويتهاي اصلي و مهم راه آهن به منظور تغيير چهره مسافري كشور برشمرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محسن پور سيدآقايي معاون وزير راه و شهرسازي در حاشيه نمايشگاه راه و شهرسازي با اشاره به برقي كردن قطار تهران- مشهد گفت: اصلاح رابطه راه آهن و بخش خصوصي از جمله اقداماتي است كه در طول 100 گذشته آغاز شده است.

وي افزود: با توجه به صدمه ديدگي اعتماد ميان بخش خصوصي و راه آهن در طول ساليان گذشته، اين مهم بايد بازنگري شود تا به دنبال آن بتوان سرمايه هاي بيشتري را جذب كرد.

به گفته پور سيدآقايي اقدامات لازم در جهت افزايش اعتماد و حمايت از سرمايه هاي بخش خصوصي صورت گرفته و اين امر با استقبال روبرو شده است.

مديرعامل راه آهن با اشاره به حضور پررنگ بخش خصوصي در ناوگان ريلي اعم از باري و مسافري تصريح كرد: نگراني هاي ناشي از حفاظت از سرمايه هاي بخش خصوصي موجب شده تا در طول 4 سال گذشته سرمايه گذاري ها در اين حوزه ثابت باشد.

وي افزود: با توجه به نياز حوزه ريلي به واگنهاي باري و مسافري در سال آينده، تلاش شده با اعتماد سازي، زمينه جذب سرمايه هاي بخش خصوصي و حضور پررنگ آنها در حوزه ريلي فراهم شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار