احمدي خبرداد

حضور آيت‌الله علم‌الهدي، عزت‌الله ضرغامي و سردار نقدی در همایش بسیج و رسانه

معاون روابط عمومی سازمان بسیج در نشست خبري خود برنامه‌هاي همايش بسيج و رسانه را که 12 و 13 آذر در مشهد مقدس برگزار مي‌شود را تشريح کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اسماعیل احمدی معاون روابط عمومی بسیج سازمان مستضعفین در نشست خبری همایش بین المللی بسیج و رسانه که پیش از ظهر امروز برگزار شد، ضمن قدردانی از فعالیت‌های رسانه ملی در هفته گرامی‌داشت بسیج اظهار داشت: از اهالی رسانه‌ها، تمامي واحدهای خبری ملی، مطبوعات، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و تحلیلی و همچنین رسانه‌های خارجی که حماسه جدید بسیجیان را خلق و منتشر کردند، سپاسگذارم.

وی با بيان اينکه سازمان بسیج طي حرکت ارزنده‌ای در ماه‌های اخیر یک هزار سالن ورزشی تاسیس کرده، تصريح کرد: اين حرکت بی‌نظیری بوده که قرار است به لطف الهی تا پایان سال اين تعداد به هزار سالن افزایش یابد.

معاون روابط عمومی بسیج سازمان مستضعفین با تاکید براینکه بسیج در امنیت قضایی مردم اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است بيان داشت: جشنواره بین المللی مقاومت، که سومین دوره آن امسال برگزار شد، انعکاس خبری مطلوبی داشت که این عملکرد رسانه‌ها ستودنی است.

احمدی با بیان این که بسیج از دل مردم بیرون آمده، اظهار داشت: سازمان بسیج مستضعفین برای بهبود شرایط زندگی مردم و هم چنین تحولات روز کشور تلاش بسیاری می‌کند.

وی مطرح کرد: 50 هزار فرمانده بسیج که از سراسر کشور آمده بودند در اوج نظم و انضباط در دیدار با مقام معظم رهبری حاضر شدند و این نشان از عظمت بسیج است و دشمن بداند که با چه تشکل عظیمی روبه رو است.

معاون روابط عمومی بسیج سازمان مستضعفین با اشاره به همکاری بسیج و رسانه طی ده سال گذشته عنوان کرد: امسال همایش بسیج و رسانه به صورت بین المللی برگزار خواهد شد و تنها چند تفاوت با همایش‌های سال گذشته دارد که ناشی از مشکلات پشتیبانی می‌باشد.

احمدی اضافه کرد: یازده رسانه از کشورهای جهان اسلام برای شرکت در این همایش دعوت شده‌اند که در این مراسم حضور خواهند یافت.

وی افزود: تفاوت دیگر همایش بسیج و رسانه امسال دعوت از پایگاه‌های خبری بود که اقدامات ارزشی در فضای سایبری ایجاد می‌کنند.

معاون روابط عمومی بسیج سازمان مستضعفین ادامه داد: تفاوت دیگر همایش امسال با سال‌های گذشته این بود که در سال‌های گذشته تنها برنامه‌های تجلیلی انجام می‌شد که این برنامه امسال 21 دی ماه همزمان با سالروز شهادت خبرنگار شهید محمدرضا رهبر برگزار خواهد شد.

احمدی تصریح کرد: در همایش بسیج و رسانه که 12 و 13 آذر ماه برگزار می‌شود صرفا از مدیرهای رسانه‌ای دعوت به عمل آمده که 200 نفر از آن‌ها از صدا و سیما هستند و 70 نفر از این مدعوین برای شرکت در این مراسم پاسخ مثبت داده است.

وی افزود: از مدیران مطبوعات و پایگاه‌های خبری تحلیلی دعوت شده تا در همایش بسیج و رسانه شرکت کنند که تمامی شرکت کنندگان 214 نفر می‌باشند.

معاون روابط عمومی بسیج سازمان مستضعفین از تشکیل و فعالیت کارگروه‌های علمی و تخصصی در این همایش خبر داد و اظهار داشت: یکی از کارگروه‌هایی که در همایش بسیج و رسانه فعالیت خواهد کرد با عنوان کارگروه رسانه و مطالبات رهبری است.

احمدی ادامه داد: کشوری رهبری همچون رهبر معظم انقلاب ما ندارد همان طور که می‌دانید شروط رهبری در کشور ما دانشمند و فقیه بودن است که مقام معظم رهبری از این ویژگی‌ها برخوردار است.

وی تاکید کرد: هنگامی که مقام معظم رهبری مطلبی را مطرح می‌کنند باید به آن‌ها پرداخته شود چرا که قطعا ایشان با تدابیر صحیح خود در روند پیشرفت کشور و الگو شدن ایران در تمدن اسلامی تلاش می‌کنند.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج با تاکید براینکه اولویت بسیج ترویج گفتمان ولایت است تصریح کرد: بسیج پس از ولایت اولین نقطه‌ای است که مورد هجمه‌ دشمن قرار می‌گیرد.

احمدی با بیان این که در صورت جاری شدن گفتمان ولایت در کشور پیروزی از آن ماست مطرح کرد: همواره شاهد بودیم که هر زمان دولت‌ها مطالبات رهبری را محقق نمودند به موفقیت دست یافته‌اند و هنگامی که دولتی فرمایشات رهبری را عمل نکرد ناکام ماند.

وی با تاکید براینکه شعار همایش بسیج و رسانه "رسانه، بسیج و گفتمان ولایت" است اظهار داشت: رسانه نباید صرفا به تولید خبر بسنده کند بلکه باید رسانه‌ها جریان سازی کنند تا به مطالبات رهبری و گفتمان ولایت دست یابیم.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج با بیان این که کارگروه اولویت گفتمان رهبری با دو موضوع فعالیت خواهد کرد ابراز داشت: موضوع اول در کارگروه اولویت گفتمان رهبری سبک زندگی اسلامی بوده که طلیعه‌ای برای رسیدن به تمدن اسلامی می‌باشد.

احمدی ادامه داد: اکنون ایران در جهان الگو شده که دشمنان نمی‌خواهند ایران سرمشق کشورهای دیگر شده و تمدن اسلامی را در جهان جای بیاندازد.

وی استحکام و ساخت درونی نظام را دومین مطلب در فعالیت کارگروه اولویت گفتمان رهبری عنوان و تصریح کرد: استحکام و ساخت درونی نظام در سخنان رئیس جمهور مطرح شد و هم چنین مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به این مسئله تاکید داشتند که باید قبل از پرداختن به مسائل خارجی به مسائل درون کشور توجه کنیم.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج ادامه داد: در بعد خارجی مدیران رسانه‌ها گفتگو و جریان سازی درباره نرمش قهرمانانه خواهند داشت و در بعد استحکام و ساخت درونی نظام باید به حوزه مقاومت اقتصادی پرداخت شود.

احمدی دومین کارگروه همایش بسیج و رسانه را موضوع رسانه و جبهه مبارزه رسانه‌ای معرفی و مطرح کرد: در این کارگروه دو بحث شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی و سایبری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی کارگروه سوم را با موضوع رسانه و بسیج معرفی کرد و گفت: یکی از فعالیت‌های این کارگروه بررسی کارکردهای امروز بسیج بوده و احساس می‌کنم تاکنون آن چه که باید در اذهان درباره بسیج معرفی می‌شد اتفاق نیفتاده و همزمان با شنیدن نام بسیج مردم به یاد دوران دفاع مقدس می‌افتند.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج با تاکید براینکه مردم از رسانه‌ها تاثیر می‌پذیرند عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های کارگروه رسانه و بسیج بررسی حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی،‌فرهنگی، سیاسی و علم و دانش بوده که افراد در این زمینه در کارگروه فعالیت خواهند کرد.

احمدی افزود: بسیج اساتید از جمله نهادهایی است که در زمینه‌های مختلف فعالیت داشته و در زمینه علم و دانش به نقد و بررسی مسائل می‌پردازند و هم چنین برای بومی شدن علم باید نظریه آن‌ها مورد توجه قرار گیرد که این فعالیت‌ها از جمله اقدامات بسیج بوده است.

وی ادامه داد: اگر این کارگروه‌ها کارهای خود را به نحو احسن انجام دهند دیگر به بسیج دیدگاه دفاعی و امنیتی تعلق نخواهد گرفت و از بسیج به عنوان یک تشکل فرهنگی که در تمامی زمینه‌ها فعالیت می‌کند یاد خواهد شد.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: افراد برجسته‌ای مسئولیت کارگروه‌های همایش بسجی و رسانه را برعهده گرفتند که از جمله آن‌ها می‌توان به حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد سابق اشاره کرد که مسئول کارگروه رسانه و جبهه مبارزه رسانه‌ای بوده و همچنین دبیر این کارگروه حسن عابدینی می‌باشد.

احمدی افزود: رئیس کارگروه رسانه و بسیج نبوی بوده و هم چنین دبیر این کارگروه رضی می‌باشد و مسئول کارگروه رسانه و اولویت گفتمان رهبری فضایلی یکی از فعالان رسانه‌ای بوده که دبیری این کارگروه را نیز اکبری به عهده دارد.

مسئول روابط عمومی سازمان بسیج با تاکید براینکه خروجی این کارگروه‌ها در کوتاه مدت و بلندمدت برنامه ریزی شده است اظهار داشت: برنامه‌های کوتاه مدت این کارگروه‌ها تنظیم مقاله یادداشت حول محورها موضوعات این کارگروه‌ها می‌باشد.

احمدی افزود: خروجی این کارگروه‌ها در بلندمدت ارائه کارکردها و محورها و هم چنین صورت جلسات آن‌ها بوده که به صورت کتاب منتشر خواهد شد.

وی با تاکید براینکه امسال همایش بسیج و رسانه با تغییرات و تشکیل کارگروه‌ها فعالیت‌های مطلوبی خواهد داشت تصریح کرد: مرکز بسیج صدا و سیما فعالیت‌های مناسبی در حوزه برنامه‌های تولیدی و هم چنین فضای سایبری انجام داده‌اند که هم اکنون دوازده پایگاه فعال در این زمینه فعالیت می‌کنند.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج با تاکید براینکه بسیج صدا و سیما به سمت کارهای تخصصی حرکت کرده است اظهار داشت: شورای عالی فضای مجازی در بسیج شکل گرفته و فعالیت‌های مناسبی را انجام می‌دهد که این شورا در سراسر کشور دفاتر فعالی را به خود اختصاص داده است.

احمدی با بیان این که همایش بسیج و رسانه امسال متولی چهار جانبه خواهد داشت مطرح کرد: اولین روز آغاز همایش بسیج و رسانه که 12 آذر ماه برگزار خواهد شد، آیت‌الله علم الهدی به سخنرانی پرداخته و هم چنین 4 نفر از مدیران و نمایندگان به نمایندگی از مطبوعات،خبرگزاری‌ها و رسانه ملی پیرامون گفتمان ولایت سخنرانی خواهند کرد.

وی با بیان این که از وزیر فرهنگ و ارشاد برای شرکت در این همایش دعوت به عمل آمد ابراز داشت: جنتی به دلیل مشغله‌های کاری از حضور در این همایش معذور بود که معاون مطبوعاتی خود را برای شکرت در همایش بسیج و رسانه معرفی کرد.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج با بیان این که روز 13 آذر اختتامیه همایش بسیج و رسانه در سالن حرم رضوی برگزار می‌شود، تاکید کرد: اختتامیه این همایش با حضور عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما و سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار خواهد شد.

احمدی افزود: در اختتامیه این همایش روسای هر کدام از کارگروه‌ها 10 دقیقه فرصت دارند تا نتایج خود را در زمینه فعالیت این کارگروه‌ها اعلام کنند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با برگزاری هر چه بهتر این همایش شاهد جریان سازی خوبی باشیم همان طور که امام خمینی فرمودند باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت جهانی اسلامی باشند و این شدنی است که شاید بتوان چنین برداشت کرد که امام راحل ایجاد تمدن اسلامی را به بسیجیان سپردند.

در ادامه معاون روابط عمومی سازمان بسیج به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

احمدی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه چند نفر از میهمانان همایش بسیج و رسانه خارجی هستند گفت: یازده نفر از میهمانان این همایش خارجی هستند و برخی به دلیل عدم فرصت و یا اجرای برنامه در کشور خود نتوانستند در این همایش شرکت کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه تعداد پایگاه‌های خبری که در زیرمجموعه بسیج هستند چقدر است؟ تصریح کرد: تعداد پایگاه خبری فعال در بسیج بیش از 450 دفتر فعال در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها بوده که این دفاتر تیم‌هایی را برای فعالیت‌های رسانه‌ای تشکیل داده‌اند.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین افزود: هم‌اکنون خبرگزاری رسمی سازمان بسیج خبرگزاری بسیج بوده که در حال گرفتن مجوز رسمی است.

احمدی اظهار داشت: پوشش برنامه‌های بسیج در هفته گرامیداشت بسیج بسیار مطلوب از سوی رسانه‌ها انجام شد گویا همه رسانه‌ها بسیجی هستند.

وی ادامه داد: بهتر است صفحه اول تمامی روزنامه‌ها را در روز 5 آذر ببینید و خودتان قضاوت کنید بسیج مردم سازماندهی شده است.

احمدی خاطرنشان کرد: همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند بسیج لشگر مخلص خداست و ایشان با عنوان تشکل از بسیج یاد کردند پس ما وظیفه داریم که به نحو احسنت کار خود را انجام دهیم و رسانه‌ها نیز با همکاری مطلوب خود ما را در این زمینه یاری خواهند کرد.

انتهای پیام/


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار