اردبیل/

تسهیلات ارزی پتروشیمی اردبیل هنوز اختصاص نیافته است

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس گفت: هنوز تسهیلات ارزی مجتمع پتروشیمی اردبیل تخصیص نیافته است که امیدواریم این کار با پیگیری‌ها و زمان‌بندی مشخص به واقعیت بپیوندد.

حجت‌الاسلام حبیب برومند در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: قرار است از تصمیمات شوراهای خارجی در طراحی و عملیاتی کردن مجتمع پتروشیمی اردبیل استفاده شود که در این زمینه مقرر شده است صندوق توسعه ملی 545 میلیون دلار تسهیلات پرداخت کند که هنوز این رقم ترزیق نشده است.

وی گفت: بنده اخیراً با رئیس هیئت مدیره پتروشیمی اراک که قرار است عملیات اجرایی پتروشیمی اردبیل را به سرانجام برساند رایزنی‌هایی را داشتم که قرار شد با بکارگیری امکانات و ابزارهای جدید در مهار شدن این کار بیش از یک هزار و 500 نفر افراد بیکار منطقه جذب این مجموعه عظیم تولیدی شوند.

برومند افزود: با همراهی استاندار اردبیل قرار است فردا با وزیر نفت ملاقاتی را انجام دهیم که مقدمات اجرای طرح پتروشیمی اردبیل بعد از یک دهه رکود رونق گرفته و تعیین تکلیف در این زمینه انجام شود.

این نماینده مجلس در مورد طرح نفت مغان نیز گفت: با توجه به اینکه استاندار اردبیل سابقه درخشانی در اجرای طرحهای نفتی و هولدینگ‌های مرتبط با این مجموعه دارد در ملاقات با وزیر نفت مقدمات اکتشاف و استخراج نفت مغان انجام شده و مجوز لازم در این زمینه گرفته شده است.

برومند در ادامه تصریح کرد: ما از وزیر نفت خواسته‌ایم که مراحل استخراج و اکتشاف نفت را به شرکت‌های دارای صلاحیت واگذار کند تا در این زمینه بتوان بخش عمده‌ای از سرمایه گذاری‌هایمان را انجام دهیم/ س

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.