جزئیات اقلام جدید دارویی تحت پوشش بیمه؛

هزینه پرداختی 10 قلم "داروی‌ صعب‌العلاج" و 10 قلم داروی گران قیمت "نازایی" کاهش می‌یابد

10 قلم داروهای بیماران "صعب‌العلاج" و 10 قلم داروهای گران قیمت "نازایی" تحت پوشش بیمه قرار گرفت و هزینه پرداختی بیماران 50 درصد کاهش می‌یابد.

دکتر دیناروند رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: وعده داده بودیم که تا آخر آبان چند قلم دارو تحت پوشش بیمه قرار گیرد ولی وعده امسال تا آخر آبان انجام نشد به دلیل اینکه منتظر بازگشت نظرات وزارت رفاه و بیمه‌ها بودیم که نظر منفی اعلام نکردند.
 
وی گفت: در مورد فهرستی که برای آنها ارسال کرده بودیم، امروز 10 آذر فهرست سوم ما، در چارچوب تفاهم نامه‌ای که در 28 آبان، "وزیر بهداشت" و وزیر رفاه امضا کردند این فهرست به وزارت رفاه و سازمان‌های بیمه‌گر ابلاغ شد.
 
دیناروند از تحت پوشش قرار گرفته 10 قلم داروی "صعب‌العلاج" خبر داد و اظهار کرد: از محل مابه‌التفاوت نرخ هزینه پرداختی بیماران 50 درصد کاهش می‌یابد، همچنین، 10 قلم داروهای گران‌ قیمت "نازایی" نیز در این فهرست قرار دارد که آنها نیز از محل اعتبار مابه‌التفاوت 50 درصد قیمت آنها را ما به بیمه‌ها پرداخت می‌کنیم و سهمیه پرداختی بیماران کاهش می‌یابد.
 
رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت اظهار کرد: برای اولین بار است که دولت در درمان ناباروری وارد می‌شود و بیماران را حمایت می‌کند. در چارچوب سیاستهای جدید نظام در مورد جمعیت این اتفاق افتاده و فهرست جدید که شامل داروهای نازایی است به بیمه‌ها ابلاغ شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: کسانی که با دفترچه بیمه این داروها را تهیه می‌کنند، طی سه روز آینده که درگاه سازمان‌های بیمه‌گر اصلاح می شود می‌توانند با قیمت‌های جدید که 50 درصد هزینه‌ها را دولت تقبل کرده دریافت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.