تلويزيون سوريه:

توانمندي هسته‌اي صلح‌آميز ايران «خط قرمز» آن است

شبکه تلويزيوني «الاخباريه» سوريه تاکيد کرد توانمندي صلح‌آميز هسته‌اي ايران حق اين کشور است و از آن کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه «الاخباريه» سوريه در گزارشي با عنوان «حقوق ايران خط قرمز است» و در حالي که تصاويري از رئيس جمهوري اسلامي ايران پخش مي کرد اعلام کرد: حسن روحاني، رئيس جمهور ايران، در مصاحبه با روزنامه انگليسي «فايننشال تايمز» با اطمينان کامل برچيدن تاسيسات هسته اي ايران را پس از امضاي توافقنامه اخير ژنو رد کرد و گفت مشکلات موجود بين آمريکا و ايران بسيار پيچيده است وامکان ندارد در کوتاه مدت حل و فصل شود.

روحاني با بيان اينکه مردم ايران و جامعه بين الملل از امضاي توافقنامه اخير خوشحال هستند، تاکيد کرد غني سازي اورانيوم حق مسلم، خط قرمز و مشروع ملت ايران است و از آن کوتاه نخواهد آمد.

عباس عراقچي، معاون وزير امور خارجه ايران، نيز تاکيد کرد ايران در زمينه هسته اي هر لحظه که ببيند طرف ديگر به تعهدات اعلام شده‌اش در مذاکرات ژنو پايبند نبوده است، به نقطه اول بازخواهد گشت.

در همين حال، علي اکبر صالحي، رئيس سازمان انرژي اتمي ايران، اعلام کرد سال آينده ايران عمليات ساخت نيروگاه جديدي را در سواحل خليج فارس در بوشهر و با هدف توليد انرژي برقي آغاز خواهد کرد. خط قرمز حق ايران « توانمندي صلح آميز هسته اي است» و اين پيامي است که ايراني ها به جامعه بين الملل به ويژه پس از توافقنامه ژنو  مي‌دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار