معاون وزير راه و شهرسازي:

عمر بسياري از "ناوگان هوايي" کشور بالاست/ ايجاد تغييرات در "فرودگاه امام خميني(ره)" تا پايان سال

معاون وزير راه و شهرسازي اعلام کرد: سياست جديد وزارت راه و شهرسازي در صنعت هوايي کشور مبتني بر محور کشش تقاضا براي جلب مسافران هوايي و افزايش تعداد در پرواز در اين صنعت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، نوريان در حاشيه نمايشگاه راه و شهرسازي با اشاره به اينکه صنعت هوايي کشور در سالهاي اخير به دليل مسائل داخلي و خارجي با بحران‌ها و مشکلات زيادي مواجه بوده است گفت: شايد يکي از اين مسائل مربوط به تأمين منابع مالي مورد نياز بوده که امروزه اکثر دست اندرکاران صنعت هوايي با آن دست به گريبان هستند.

وي ادامه داد: مسئولان ذيربط که در صنعت هوايي سعي کرده اند از طريق ارتباط با حوزه‌هاي مختلف و تشکيل کارگروهي برنامه‌هاي راهبردي مطلوبي را در جهت توسعه و ارتقاي صنعت هوانوردي تدوين و نسبت به تأمين منابع ارائه مورد نياز اين صنعت گام‌هاي بيشتري را بردارند.

نوريان با بيان اينکه طبق ماده 161 که مجلس شوراي اسلامي در برنامه پنج ساله دوم تدوين کرده تکاليفي براي ارتقاي صنعت حمل و نقل هوايي به وزارت راه و شهرسازي در نظر گرفته شده است گفت: اين تکاليف کمک مي‌کند تا کشور در صنعت هوايي به جايگاه ويژه‌اي در منطقه برسد و جزو کشورهاي حاب منطقه به شمار بيايد.

نوريان به حضور بخش خصوصي در اين صنعت اشاره کرد و افزود: بخش خصوصي به دليل محدوديت‌هايي که در صنعت هوايي کشور وجود داشته تمايلي به سرمايه‌گذاري نداشته که ما برآن شديم تا با رفع قوانين دست‌و‌پا‌گير در صنعت هوايي محدوديت‌هاي موجود را کاهش دهيم.

***عمر بالا، ناوگان زيادي را زمين گير کرد


معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: عمر بسياري از ناوگان هوايي کشور بالاست که اين مسئله باعث شده از بين 240 فروند هواپيما تعداد 105 هواپيما زمين‌گير شوند. نوريان اضافه کرد: نوسازي ناوگان قديمي از جمله برنامه‌‌هايي است که در برنامه راهبردي صنعت هوايي و در ماده 161 برنامه پنج ساله کشور به آن تأکيد شده است.

وي گفت: به منظور نوسازي ناوگان نيازمند سرمايه‌گذاري هستيم که اين امر با کمک و حمايت بخش خصوصي و همچنين تنوع سازي در نرخ بليط اجرايي خواهد شد.

***فعاليت‌هاي مشترک ايرلاين‌ها کاهش قيمت‌ها را به همراه دارد

نوريان درباره همکاري مشترک ايرلاين‌ها با يکديگر اظهار داشت: درصورتي که ايرلاين ها بتوانند فعاليت‌هاي خود را با يکديگر به طور مشترک انجام دهند و همچنين سرويس‌دهي مشترکي با يکديگر داشته باشند مي‌توانند بسياري از مسائل و مشکلات موجود حل کرده و قدم‌هاي بزرگتري را به سمت و سوي تنوع سازي و همچنين رقابت بيشتر با يکديگر بردارند.

وي در ادامه تأکيد کرد: مشکل بدهي ايرلاين‌ها وزارت نفت از ديگر مسائلي است که در اين باره جلساتي را با وزير نفت برگزار کرديم که اميدواريم با تفاهماتي مسئله بدهي ايرلاين‌ها را حل و فصل کنيم.

نوريان تأکيد کرد: حل و فصل مسئله عوارض فرودگاهي، قوانين گمرکي، از ديگر اقداماتي است که بايد در صنعت هوايي شکل اجرايي‌تري به خود بگيرد.

***آزادسازي قيمت بليت الزاما گران کردن قيمت نيست


معاون وزير راه و شهرسازي درباره آزادسازي نرخ بليت هواپيما گفت: درصورتي که آزادسازي هدايت شده باشد به تدريج ما شاهد کاهش قيمت‌ها خواهيم بود چرا که دولت در اين زمينه سعي دارد فعاليت‌هاي ايرلاين‌ها را تسهيل کند.

وي ادامه داد: درصدد هستيم فرودگاه امام خميني (ره) را قبل از پايان سال تغييراتي دهيم مناسب و در خور مسافران باشد.

نوريان اضافه کرد: برداشتن موانع موجود در ورود و خروج مسافران در فرودگاه امام از ديگر مسائلي است که در حال انجام است تا مسافران در فضاي امن‌تري بتوانند تردد داشته باشند.
 
وي به ديگر اقداماتي که در فرودگاه امام خميني(ره) در حال اجراست اشاره کرد و گفت: ايجاد شهر فرودگاهي در فرودگاه امام(ره)، تکميل هتل فرودگاه امام(ره) تا 22 بهمن ماه، تکميل پارکينگ فرودگاه از ديگر فعاليت هايي است که در فرودگاه امام در حال اجراست. 

معاون وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: يکي از سياست‌هاي وزارت راه و شهرسازي در صنعت هوايي کشش تقاضاست نه فشار عرضه.

***آمادگي شرکت‌هاي هواپيمايي براي پرواز مستقيم به نيويورک


وي ادامه داد: شرکت‌هاي هواپيمايي کشور آمادگي خود را براي پرواز مستقيم به آمريکا اعلام کرده‌اند و ما مشکلي براي برقراري پرواز مستقيم به نيويورک نداريم و منتظر پيشنهادات و برنامه‌ريزي‌هاي شرکت‌هاي هواپيمايي طرف مقابل نيز هستيم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار