یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اتحادیه اروپا با تحریم مجدد شرکت‌های ایرانی به‌دنبال امتیازگیری از کشورمان در مسائل بین‌المللی است به همین خاطر این‌گونه اقدامات را بر علیه کشورمان انجام می‌دهد.

احمد دستمالچی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اقدام اتحادیه اروپا مبنی بر تحریم‌ شرکت‌های ایرانی گفت: اروپایی‌ها ذات امتیازگیری و نگاهی کاسب‌کارانه نسبت به مسائل دارند و می‌خواهند دست بالا را در برخورد با ایران داشته باشند.

وی تصریح کرد: اتحادیه اروپا به‌دنبال فشار بر ایران در زمان آمدن شرکت‌های اروپایی به ایران هستند بنابراین تحریم‌های اخیر اهرم فشاری از سوی اتحادیه اروپا بر کشورمان است.

این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: مشکلات اقتصادی اروپا بیش از آن است که قابل تصور باشد به همین خاطر بسیاری از شرکت‌های اروپایی خواهان حضور در بازارهای ایران هستند  چرا که نمی‌توانند از حضور در بازار کشورمان چشم‌پوشی کنند.

دستمالچی ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های اروپایی از قدیم‌الایام در ایران حضور داشته‌اند و هم‌اکنون زمینه مناسبی برای حضور مجددشان فراهم شده است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا با تحریم مجدد شرکت‌های ایرانی به‌دنبال امتیازگیری از کشورمان در مسائل بین‌المللی است به همین خاطر این‌گونه اقدامات را بر علیه ایران انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار