نقد بازی Rayman Fiesta Run؛

نگاهی به جذاب ترین بازی تلفن همراه در دنیا

بازی Rayman: Jungle Run به محض ورود به فروشگاه‌های اینترنتی نرم‌افزار، توجه همه را به خود جلب کرد. دلیل آن هم کاملا واضح است. گرافیک بازی واقعا خیره‌کننده، موسیقی آن دل‌انگیز، کنترل‌ها دقیق و سریع است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران بازی Rayman: Jungle Run به محض ورود به فروشگاه‌های اینترنتی نرم‌افزار، توجه همه را به خود جلب کرد. دلیل آن هم کاملا واضح است. گرافیک بازی واقعا خیره‌کننده، موسیقی آن دل‌انگیز، کنترل‌ها دقیق و سریع و چالش‌های درون آن برای هر بازیکن در هر سطحی، جذابیت‌های خاص خود را به ارمغان آورده بود. آن بازی، نسخه کنسولی Raman Origins را دست گرفت و به یک تجربه ناب دستی تبدیلش کرد.

واقعا چطور می‌شد کاری بهتر از آن ارائه کرد؟ بازی جدید از سری ریمن، کار خیلی متفاوتی نسبت به قسمت‌های پیشین خود انجام نمی‌دهد، اما همین که در دستان بازیکن قرار می‌گیرد، چنان جذاب است که جای هیچ‌گونه شکایتی باقی نمی‌گذارد. بازی زیاد خود را درگیر داستان نمی‌کند. روایت بازی به طور کلی، مانند برداشتی آزاد از نسخه اخیر کنسولی ریمن است. باید مرحله به مرحله Lumها را جمع‌آوری کرده، با کمک آنها Teensieها را نجات دهید.

هر از گاهی نیروهای تازه‌ای نیز به دست خواهید آورد که رنگ و بوی تازه‌ای به بازی می‌بخشد. با این‌که عنوان Jungle Run به خودی خود زیبا و پرزرق و برق و شدیدا رنگارنگ بود، این بازی حتی فراتر رفته است. محیط‌ها جزئیات بسیار بیشتری در خود جا داده‌اند که این را مدیون استفاده از شفافیت‌ها؛ لایه‌ها و نورپردازی ماهرانه است. همچنین در حالی که نسخه قبلی به کل در جنگل می‌گذشت، این نسخه محیط‌های متنوعی را ارائه می‌کند که واقعا تغییر خوشایندی محسوب می‌شود.

سیستم پیشرفت هم به نوعی تغییر یافته است. به جای این‌که مجبور باشید مراحل را به ترتیب و یک به یک پیش ببرید، با نقشه‌ای با نقطه‌های متعدد روبه‌رو هستید که با نجات هر Teensie می‌توانید یکی از آنها را باز کنید. در صورتی که بازیکن در یک مرحله گیر کند، این ویژگی مانع بازماندن آن از پیشرفت می‌شود. البته هنوز هم برای باز کردن تک‌تک مراحل باید هر آنچه را که در بازی وجود دارد باز کنید، پس به هیچ عنوان نمی‌توان مدعی شد بازی ساده‌تر شده است.

یکی دیگر از خصایص ویژه این قسمت، ارتقاهای اختیاری است. در خیلی از مراحل، ارتقاهایی مخصوص آن مرحله وجود دارد که با خرید آنها می‌توانید یک بار از آنها استفاده کنید. برای مثال، بعضی مراحل یک ارتقای مسیریاب به شما ارائه می‌کند که با انتخاب آنها بازی مسیری که باید از آن بروید و کاری را که باید بکنید به شما نشان می‌دهد.

برخی ارتقاهای دیگر شامل یک یا دوقلبی می‌شود که به شما اجازه دریافت دو ضربه از نزدیک یا یک ضربه از دور و از بین بردن دشمنان و دیوارها از فواصل دور را می‌دهد. چنین ارتقایی در بازی اینچنینی، بیشتر موید پسرفت است تا پیشرفت، زیرا ممکن است ناخواسته چیزی را زودتر بشکنید یا دشمنی کلیدی را زودتر از موعد از بین ببرید.

البته در نهایت جای شکی نیست که این قسمت بازیکنان آماتور را هدف گرفته است، زیرا به نظر می‌آید اصلا مهم نیست از ارتقاها استفاده کنید یا خیر. از طرفی امکان تکرار چند باره مراحل برای کسب امتیاز بیشتر و خریداری ارتقاهای نو، همیشه وجود دارد. اگر اهل بازی کردن هستید، فارغ از هر سن و سال و سلیقه‌ این بازی را امتحان کنید.

عنوان انگلیسی بازی: Rayman Fiesta Run پلتفرم: آیفون – اندروید سازنده و ناشر: Ubisoft سبک: ماجرایی امتیاز: 10

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار