قم/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم:

دشمن با اسلام هراسی سعی در انزوای ایران دارد

عضو هیئت علمی دانشگاه قم، گفت: در نظام تعامل بین الملل، تمام نگاه ها در تئوری جنگ های نامنظم علیه ایران است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، مهدی مطهری نیا درباره هدف فعالیت های دیپلماسی اخیر اظهار کرد: مفاهیمی چون رسیدن به اهداف، پیروزی و موفقیت، اموری نسبی در ادبیات سیاسی و استراتژیک است.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم، درباره معنای پیروزی افزود: پیروزی به عنوان یک امر نسبی وابسته به یک دانشواژه غنی تر به نام اهداف تعریف شده است.

این تحلیلگر و آینده پژوه سیاسی تصریح کرد: بنابراین هدف تعریف شده ما در حوزه دیپلماسی هسته ای و تلاش ها برای رسیدن به اورانیوم در حد صلح آمیز و رفع نیازهای ملی داخلی بود.

وی تصریح کرد: در نخسیتین گام، توافق نهایی برای دست یابی به یک پیمان قابل قبول بود و در بُعد بین المللی ایران حق غنی سازی در داخل کشور را دارا شد.

توافقنامه اخیر نه یک فتح الفتوح و نه یک جام زهر است

مطهری نیا با اشاره به این که تعریف و تفسیرها در چارچوب NPT مد نظر است، خاطرنشان کرد: NPT در ماده 4 خود اساسا غنی سازی اورانیوم در چارچوب صلح آمیز را مورد تائید قرار می دهد و بسیاریی که مفسران مسقل در باب تفسیر 4 ماده NPT به این نکته اذعان دارند.

این تحلیلگر و آینده پژوه سیاسی تاکید کرد: بنابراین ایران برای اولین گام از گام های تحرک خود توانسته است به این حد بسیار کیفی دست پیدا کند. این حقی است که سال ها است جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران بر آن تاکید دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره به نظرهای متفاوت افکار عمومی جامعه درباره موافقتنامه اخیر تصریح کرد: موافقتنامه اخیر نه یک فتح الفتوح است و نه یک جام زهر بود.

وی گفت: این موافقتنامه یک پیروزی بزرگ است، پیروزی که می توان در گام های بعدی با مدیریت بهینه آن به سمت و سوی یک فضای مثبت در جهت رسیدن به یک فتح الفتوح منجر شود.

دشمن با اسلام هراسی و ایران هراسی سعی در انزوای ایران دارد

مطهری نیا تاکید کرد: این تحرک در راستای ایجاد فضای مثبت و رسیدن به موفقیت نهایی است.

این تحلیلگر و آینده پژوه سیاسی تصریح کرد: در این جا است که می بینیم در این مرحله در نظام تعامل بین الملل، تمام نگاه ها در تئوری جنگ های نامنظم علیه ایران بود و اجماع منطقه ای، بین المللی به وجود آورده بود، که با تاکید بر اسلام هراسی و ایران هراسی ایران را در سطح بین المللی منزوی کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم عنوان کرد: این نیت غرب علیه ایران، امروز با چالش جدی روبه رو است و شکافی بزرگ بین قدرت های بزرگ در برخورد با ایران بود که در ژنو2، با موضع گیری فابین، وزیر امور خارجه فرانسه مشخص شد.

مطهری نیا با اشاره به مذاکرات ژنو 3 مطرح کرد: ما در این دور شاهد ایجاد یک تحرک معنا دار برای رسیدن به توافق بین المللی بودیم که یک قدرت بزرگ منطقه ای به نام ایران توانست به دستاوردهایی در چارچوب امضای یک توافق با 6 کشور بزرگ دست یابد.

پرونده هسته ای با هدایت رهبری و حمایت اقشار محتوا می گیرد

این تحلیلگر و آینده پژوه اظهار کرد: در این شرایط ایران باید مناسب و متناسب با وزن منطقه ای خود تاثیر گذاری خویش را در عرصه بین الملل برای رسیدن به حقوق خود به نمایش گذارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم، افزود: باید عملکرد صحیح در چارچوب توافقنامه ای که صورت پذیرفته است به عنوان اراده حکومتی به نمایش گذاشته شود.

وی بیان کرد: دقت عمل بسیار بالا بر روی رفتار های تعهد شده از سوی 6 کشور 1+5 باید مورد عنایت قرار بگیرد و در عرصه داخلی پرونده هسته ای به عنوان یک پرونده ملی با حمایت کلیه اقشار و جناح های سیاسی تحت هدایت رهبری جمهوری اسلامی و مدیریت دولت کنونی شکل و محتوا بپذیرد.

مطهری نیا خاطرنشان کرد: بنابراین در سطح تحلیلی کلان؛ عمل به تعهدات پذیرفته شده، نظارت بر تعهدات داده شده و وحدت ملی در حمایت از حل و فصل دیپلماتیک پرونده هسته ای به عنوان سه گام اساسی باید برداشته شود./س

برچسب ها: قم ، دشمن ، اسلام ، هراسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.