در نشست خبری سومین جشنواره تلویزیونی جام جم سیما عنوان شد

احتمال دو اختتامیه برای سومین جشنواره جام جم / تقدیر از خبرنگاران برجسته جشنواره در مراسمی متفاوت

"مهدی فرجی" گفت: سومین جشنواره تلویزیونی جام جم با هدف ارتقاء سطح کیفی آثار در دو اختتامیه با حضور جمع کثیری از هنرمندان و تقدیر از پیشکسوتان عرصه هنر در 25 دی ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ی رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، در نشست خبری سومین جشنواره تلویزیونی جام جم سیما که با حضور "مهدی فرجی" دبیر جشنواره، "امیر محمدی" دبیر اجرایی جشنواره، که در سالن آمفی تئاتر ساختمان سیما برگزار شد،"مهدی فرجی" ضمن عذرخواهی جهت تأخیر در برگزاری نشست سومین جشنواره تلویزونی جام جم گفت: در دو دوره‌ی قبلی ما سه بخش را مد نظر داشتیم اما امسال با توجه به تنوع ساختارها برخی از بخش‌ها را از این جشنواره خارج کردیم و به جای آن بخش "بین‌الملل" را که با حضور کشورهای خارجی و با موضوع بیداری اسلامی و مقاومت بوده را جایگزین کردیم.
 
 وی ادامه داد: به احتمال زیاد جشنواره امسال با دو اختتامیه که یک بخش آن شامل "پویا نمایی"، "مستند"، "فیلم‌های تلویزیونی" و برنامه‌های "گفتگو محور" می‌شود را خواهیم داشت و در بخش دیگر به سریال‌های تلویزیونی خواهیم پرداخت که قطعی بودن این موضوع تا 8 روز دیگر مشخص می‌شود.
 
دبیر سومین جشنواره تلویزیونی جام جم با اشاره به تقدیر از خبرنگاران برجسته این مراسم تصریح کرد:  تقدیر از خبرنگاران برجسته را در یک مراسم و شرایط متفاوت‌تری برگزار خواهیم کرد که در این خصوص با دبیران این جشنواره و ستاد خبری وارد گفتگو شدیم.

فرجی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر ضرورت بخش بین‌الملل تصریح کرد: در بخش بین‌الملل 300 اثر به دست ما رسیده که بیشتر از کشورهای اسلامی بوده است و برای ایجاد فرصتی مناسب برای آثار دیگر کشورها ایران از این بخش کنار رفته تا شرایط رقابت بیش از پیش شود.

دبیر سومین جشنواره تلویزیونی جام جم ادامه داد: به دلیل گستردگی و تنوع جشنواره برای رقابت در حوزه‌های متفاوت ما بخش آثار فاخر که خود حوزه‌ی گسترده‌ای است را در این جشنواره حذف کردیم.

فرجی با اشاره به چگونگی داوری آثار تلویزیونی تصریح کرد: داوری همه آثار با توجه به شبکه‌های مربوطه در ساختمانی متفاوت و مجزا اتفاق می‌افتد تا در حوزه‌ی بودجه هم بتوانیم با دقت بیشتری گام برداریم

وی با توجه به آثار ارسال شده و بخش‌های متفاوت این جشنواره اظهار داشت: جشنواره تلویزیونی جام جم در 6 بخش "گفتگومحور" با 83 اثر، "پویا نمایی" 160 اثر، "مستند" 65 اثر، "بین‌الملل" 30 اثر، "مجموعه‌های نمایشی" 21 اثر، و در"فیلم‌های تلویزیونی" با 45 اثر به رقابت خواهند پرداخت.

فرجی در پاسخ به این سوال که جوایز چگونه بین برگزیدگان تقسیم می‌شود، گفت تعداد جوایز در هر حوزه با دو یا سه اختلاف تقسیم می‌شود به عنوان مثال، در فیلم‌های تلویزیونی 7 جایزه، در پویا نمایی 11 جایزه و به همین صورت جوایز تقسیم می‌شود.

 

**تجلیل از پیشکسوتان هنر به عنوان مهمترین بخش جشنواره

دبیر سومین جشنواره تلویزیونی جام جم با اشاره به حضور مردم در انتخاب بهترین سریال‌های تلویزیونی اظهار داشت: در دو جلسه که در ستاد جشنواره سیما داشتیم به انتخاب مردمی هم پرداختیم که به صورت پیامک مخاطبان بتوانند نظرات خود را ارسال کنند ولی در بخش‌ برنامه‌های "گفتگو محور" هنوز به راهی نرسیده‌ایم که چگونه می‌توان این حجم را در زمانی مناسب پخش کرده که هم دیده شود و در کنار آن مخاطبان هم بتوانند نظرات خود را ارسال کنند.

 

** تولیدات مراکز داوری نمی‌شوند

فرجی با اشاره به تولیدات مراکز در سومین جشنواره تلویزیونی جام جم گفت: تولیدات سیما در اولویت داوری قرار دارند و تولیدات مراکز در این دستور کار قرار نمی‌گیرند و در بخش "گفتگومحور" برنامه‌ها در 6 حوزه از جمله علمی، اقتصادی، ورزشی، معارفی، اجتماعی، فرهنگی و هنری و در بخش بین‌الملل با موضوع بیداری اسلامی و مقاومت و نیز در آثار نمایشی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مورد ارزیابی قرار می‌‌گیرند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر زمان افتتاحیه و آثار شبکه یک سیما تصریح کرد: 14 دی ماه سال جاری افتتاحیه سومین جشنواره تلویزیونی جام جم برگزار خواهد شد که شبکه یک سیما با 24 سریال با موضوع انقلاب اسلامی که در میان آن 10 اثر به مرحله رقابت راه خواهد داشت وارد این جشنواره می‌شود.

 دبیر جشنواره درخصوص حضور داوران خارجی گفت: "آیدا شرافر" از "سوئیس"، "ناصر اخذ" از "لبنان"، "ریاض شاهین" از "فلسطین"، جزو داوران خارجی حاضر در سومین جشنواره تلویزیونی جام جم خواهند بود.


انتهای پیام/ اس


برچسب ها: جشنواره ، جام جم ، فرجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۲
لطفا مراسم در یک مرحله برگزار شود.در این صورت مراسمی جذابتر خواهید داشت و تعداد میهمانها هم بیشتر میشود.
از رحماتتان متشکریم
آخرین اخبار