هیات دولت برای افزایش بکارگیری بازنشستگان، شش راه حل جدید از جمله اشتغال در پست های مدیریتی مقامات و قرارداد با پزشكان، وكلاء و مهندسان بازنشسته را در نظر گرفته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، هيات وزيران در جلسات مختلف تمهیدات جدیدی برای ترتيب «اشتغال و به كارگيري بازنشستگان» بر اساس اختیارات قانونی موجود را در نظر گرفته و معاون اول رئیس جمهور و معاون حقوقی رئیس جمهور را برای پیگیری این موضوع تعیین کرده است.

بر این اساس 6 راه حل برای استفاده از بازنشستگان در دولت تدوین شده که شامل مواردی چون 1- استفاده از ظرفیت بند «ب» ماده (۶۵) برنامه پنجم (پست های مقامات، اعضاء هيأت علمي و ايثارگران) ، 2- اشتغال ايثارگران بازنشسته، 3- اشتغال كارمندان بازنشسته ، 4- به كارگيري بازنشستگان به عنوان اعضاء كميته ها، كميسيون ها، شوراها، مجامع و خدمات مشاوره اي و 5- قرارداد با پزشكان، وكلاء و مهندسان بازنشسته است.

از سوی دیگر دوفوریت طرح ممنوعیت به کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی که در دستور کار جلسه علنی روزیکشنبه مجلس شورای اسلامی قرار گرفته بود، به تصویب رسیده و از مجموع نمایندگان حاضر در جلسه 166 نماینده رای موافق، 31 نماینده رای مخالف و 8 نماینده رای ممتنع به دوفوریت این طرح دادند که بر اساس آن، با وجود نیروی کار جوان، فعال و دارای تعهد و تخصص در کشور انتصاب افراد بازنشسته یا فاقد توان جسمی لازم به لحاظ سن بالا در سمت‌های اجرایی مانند استاندار، معاونین،‌ معاون استاندار و معاونین وزرا قابل قبول نخواهد بود.

اگرچه نامه معاون حقوقی رئیس جمهور در این رابطه به تاریخ 13 آبان ماه جاری خطاب به اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ارسال شده، اما با این مصوبه مجلس باید دید در نهایت نظر دولت در این خصوص چه خواهد بود.
منبع: تسنیم
برچسب ها: وبگردی ، دولت ، بازنشسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار