مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: داروهای شیمی درمانی با فرانشیز 50 درصد به بیماران زیرپوشش بیمه سلامت ایران ارائه می‌شود.

هاشم سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به بخشنامه صادره از سازمان بیمه سلامت ایران در ارتباط با تعهدات بیمه‌ای برخی از داروها، اظهار داشت: داروهای شیمی درمانی در ارتباط با بیماران سرطانی تحت پوشش تعهدات بیمه‌ای قرار گرفت.

وی با اشاره به زیر پوشش تعهدات بیمه‌ای نبودن داروهای شیمی درمانی، تصریح کرد: این داروها با فرانشیز 50 درصد در اختیار بیماران قرار خواهند گرفت.

سلطانی ادامه داد: تعداد این داروها 27 قلم است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی به داروهای مربوط به نارسایی بیماران کلیوی و بیماران دیابتی اشاره کرد و گفت: این داروها تا کنون با فرانشیز 30 درصد ارائه می‌شد.

وی از کاهش فرانشیز داروهای مربوط به نارسایی بیماران کلیوی و بیماران دیابتی طبق بخشنامه جدید بیمه سلامت ایران خبر داد و گفت: از این پس این داروها با فرانشیز 10 درصد به بیماران زیر پوشش این بیمه تحویل داده می‌شود.

سلطانی اضافه کرد: داروهای مربوط به نارسایی بیماران کلیوی چهار قلم و داروهای بیماران دیابتی (انسولین) سه قلم گزارش شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.