کرمانشاه/

نبود ورزشگاه تخصصی مهمترین مشکل ورزشکاران معلول است

رییس هیات جانبازان و معلولان استان کرمانشاه، با اشاره به وجود بیش از 500 ورزشکار معلول در استان، نبود ورزشگاه تخصصی خصوصا در شهرستانها را مهمترین مشکل این قشر دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سلیمان الهیاری  گفت: از این 500 ورزشکار معلول 350 نفر را آقایان و بیش از 150 نفر را خانم ها تشکیل می دهند.

به گفته وی تیراندازی، دو، شنا، فوتبال هفت نفره، فوتبال قطع عضو، تنیس روی میز، ورزشهای باستانی، وزنه برداری و ... از جمله ورزشهایی است که ورزشکاران معلول به آنها می پردازند که در این بین فوتبال هفت نفره طرفداران بیشتری دارد.

رییس هیات جانبازان و معلولین استان کرمانشاه نبود ورزشگاه تخصصی خصوصا در شهرستانها رااز مهمترین مشکلات ورزشکاران معلول استاندانست و تصریح کرد: اگر فضای ورزشی مناسب در اختیار این ورزشکاران قرار گیرد، بهتر می توانند از استعدادها و پتانسیل های خود استفاده کنند.

الهیاری خاطر نشان کرد: نبود بودجه نیز از دیگر مشکلات هیاتجانبازان و معلولین استان است و طی دو سال اخیر هیچ پولی از سوی فدراسیون و تربیت بدنی به این هیات تزریق نشده و موسسه ثامن الحجج کمکهای مالی را برای اعزام تیم های جانبازان و معلولین به مسابقات پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه اکثر ورزشکاران معلول استان از اقشار محروم جامعه هستند، خاطر نشان کرد: این افراد علی رغم استعدادها و پتانسیل های خوبی که دارند، چون از نظر رفت و آمد و ایاب و ذهاب و همچنین تامین هزینه ها در مضیقه هستند نمی توانند استعدادهای خود را آنطور که باید شکوفا کنند.

رییس هیات جانبازان و معلولین استان کرمانشاه در خصوص افتخارات و قهرمانی های ورزشکاران معلول استان نیز افزود: سال گذشته چهار ورزشکار معلول ما در مسابقات پارالمپیک لندن مقام کسب کردند و امسال نیز صمد عباسی رتبه دوم قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داد.

الهیاری ادامه داد: شهلا بهروزی نیز در حوزه مسابقات قایقرانی رتبه اول آسیا را به خود اختصاص داد.

وی در پایان از مسئولین خواست توجه بیشتری به ورزشکاران معلول استان داشته باشند و از نظر مالی و امکانات و فضاهای ورزشی آنها را حمایت کنند./ش

برچسب ها: کرمانشاه ، نبود ، ورزشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.