اختصاصی باشگاه خبرنگاران/

تفاهم‌نامه چهار میلیارد یورویی "سعید مرتضوی" با بابک زنجانی + لیست شرکت‌های واگذار شده و اسناد

یکی از اعضای هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، متن تفاهم‌نامه سعید مرتضوی مدیر عامل وقت این سازمان با "بابک زنجانی" مدیر عامل شرکت سورنیت قشم را در اختیار باشگاه خبرنگاران قرار داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ افشاگری درباره پرونده فساد و تخلف در سازمان تامین اجتماعی اخیرا در دستور کار هیئت تحقیق و تفحص از این سازمان قرار گرفته است؛ به طوری که علیرضا محجوب عضو این هیئت قبل از ظهر امروز در حاشیه جلسه علنی امروز نشست با خبرنگاران ترتیب داد و ابعادی از این پرونده را رو کرد و گفت: پرونده تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی حدود 80 هزار صفحه است.

همچنین نادر قاضی‌پور دیگر عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی نیز امروز با حضور در جمع خبرنگاران به مواردی اشاره کرد که در آن پای بابک زنجانی میلیارد نفتی به میان کشیده شد.

قاضی‌پور از تفاهم‌نامه‌ای صحبت کرد که بین سعید مرتضوی؛ مدیرعامل وقت سازمان تامین اجتماعی و بابک زنجانی منعقد شده است.

 
متن این تفاهم‌نامه که فی‌مابین شرکت "هلدینگ سورنیت قشم" به نمایندگی بابک زنجانی مدیرعامل و حمید فلاح رئیس هیئت مدیره شرکت و سازمان تامین اجتماعی به نمایندگی سعید مرتضوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی منعقد شده است توسط یکی از اعضای هیئت تحقیق و تفحص به صورت اختصاصی در اختیار باشگاه خبرنگاران، قرار گرفت.

اینک متن کامل این تفاهم‌نامه به شماره100081.9153 به منظور تندیر افکار عمومی به اطلاع مخاطبان عزیز تقدیم می‌شود.

تفاهم‌نامه

این تفاهم‌نامه در تاریخ 27 آذرماه 1391 فی‌مابین شرکت هلدینگ سورنیت قشم به نمایندگی آقای بابک زنجانی مدیرعامل و آقای حمید فلاح رئیس هیات مدیره شرکت سازمان تامین اجتماعی به نمایندگی آقای دکتر سعید مرتضوی مدیرعامل و مهندس شهنازی‌زاده رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی و مهندس حیدری مدیرعامل شستا و آقای نجات امینی معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی در محل سازمان تامین اجتماعی واقع در خیابان آزادی منعقد گردید.

موضوع تفاهم‌نامه

خرید تعدادی از شرکت‌های متعلق به سازمان تامین اجتماعی و شستا به شرح لیست پیوست از طرف هلدینگ سورنیت قشم براساس مصوبه مورخه 26/9/1391 هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی به شرح پیوست.

مبلغ تفاهم‌نامه

توافق گردید این تفاهم نامه تا سقف 4 میلیارد یورو معادل ین ژاپن باشد که با توجه به سهام هر شرکت و مبلغ ارزش هر شرکت جداگانه محاسبه و مورد بررسی و معامله قطعی قرار گیرد. شرکت‌های انتخاب شده در بورس بر اساس قیمت روز بورس محاسبه می‌گردد و شرکت‌های غیر بورسی براساس کارشناس رسمی بورس کشف قیمت و مورد معامله قرار می‌گیرد.

طریقه پرداخت ثمن معامله

مقرر گردید شرکت‌ هلدینگ سورنیت قشم مبلغ مذکور را در حساب ارزی بانک رفاه کارگران نزد بانک مسکن که به موجب نامه شماره 12452 مورخ 26/9/91 از طرف مدیر عامل بانک رفاه کارگران معرفی شده است به صورت نقد و ین ژاپن واریز نماید. در صورتی که محدودیت بین‌المللی و تحریم مانع پرداخت گردد به پیشنهاد خریدار و با مسئولیت شرکت سورنیت قشم آن حسابی به نام بانک رفاه کارگران یا سازمان تامین اجتماعی (که البته پوشش‌های لازم از سوی خریدار بعمل خواهد آمد) افتتاح گردد و سپس مراتب پرداخت انجام شود.

بدیهی است مسئولیت و تضمین انتقال وجه به حساب‌های داخلی و خارجی که از سوی فروشنده (سازمان تامین اجتماعی) اعلام می‌گردد. به عهده خریدار (شرکت سورنیت قشم) خواهد بود. و چنانچه در اثر تحریم و یا محدودیت بین‌المللی قبل از واریزی قطعی به حساب معرفی شده توقیف یا مشکلی ایجاد گردید رفع و حل و فصل آن به عهده شرکت سورنیت قشم بوده و سازمان تامین اجتماعی در این رابطه مسئولیتی ندارد.

این تعهد در رابطه با مواردی است که معامله و قرارداد قطعی نشده باشد.

تعهدات سازمان تامین اجتماعی

1-سازمان تامین اجتماعی متعهد است مبلغ دریافتی پیش پرداخت را تا زمان قطعی شدن معامله و انتقال سهام شرکت‌های مذکور از حساب خود نزد بانک مسکن بنام بانک رفاه کارگران خارج ننماید و بعد از قطعی شدن معامله مجاز به انتقال خواهد بود و در صورت عدم معامله یا کم بودن سهام مورد معامله الباقی را به شرکت سورنیت قشم عودت دهد. ضمنا به موجب نامه شماره 12486 مورخ 27/9/91 مدیرعامل بانک رفاه کارگران هرگونه برداشت از حساب مذکور موکول به مجوز سازمان تامین اجتماعی خواهد بود.

2-سازمان تامین اجتماعی موظف است نسبت به ارائه صورت‌های مالی و اسناد شرکت‌های مورد بحث و همچنین مصوبات مذکور در خصوص واگذاری اقدام و به شرکت هلدینگ سورنیت قشم ارائه نماید.

3-سازمان تامین اجتماعی موظف است پس از دریافت وجه در حساب معرفی شده یک فقره چک معادل مبلغ دریافتی به شرکت هلدینگ سورنیت قشم به عنوان ضمانت تا زمان تسویه حساب نهایی ارائه نماید.

4-سازمان تامین اجتماعی در هر مرحله که نسبت به انجام معامله قطعی در رابطه با شرکت‌های مذکور در لیست پیوست اقدام نمود مجاز است به همان اندازه از مبلغ واریزی به حساب فوق‌الذکر استفاده نماید.

تعهدات شرکت سورنیت قشم

1-شرکت مذکور موظف است نسبت به واریز مبلغ مذکور به حساب معرفی شده در نامه شماره 12452 مورخ 26/9/91 بانک رفاه کارگران سریعا اقدام و طی نامه رسمی به سازمان تامین اجتماعی موضوع را اعلام نماید.

2-شرکت سورنیت هلدینگ موظف است پس از دریافت اسناد مالی شرکت‌های موضوع معامله سریعا ظرف یک ماه نسبت به اعلام نظر اقدام و طی نامه رسمی به سازمان تامین اجتماعی مراتب را اعلام نماید.

3-شرکت موظف است به میزان قطعی شدن معامله در مرحله نسبت به تعدیل به جایگزینی چک بند (3) تعهدات سازمان تامین اجتماعی اقدام نماید.

سایر شرایط

نرخ رسمی ارز تسویه معاملات براساس زمان قطعی شدن معامله هریک از شرکت‌ها بوده و ملاک ارزش‌گذاری قیمت یورو براساس نرخ روز صرافی بانک ملت یا بانک ملی خواهد بود.

این تفاهم‌نامه در پنج نسخه تنظیم و هریک حکم واحد دارد.

امضا کنندگان

 

سعید مرتضوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی رئیس هیات مدیره شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی)

 

سید نوالدین شهنازی‌زاده رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی

 

نجات امینی معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی

 

محمدرضا حیدری مدیرعامل شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی)

 

حمید فلاح هروی رئیس هیات مدیره شرکت

 

بابک زنجانی مدیرعامل شرکت سورنیت قشم




















انتهای‌ پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
گل یاس
۱۶:۱۷ ۱۲ مهر ۱۳۹۴
یا حضرت عباس پس چیزشو {......}دیگه گذاشتن خوب ما رو هم روش میدادن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
یزدان
۰۰:۰۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۲
خواهش میکنم مسوولان اطلاعاتی وقضایی کشورپای این افراد رو از ادارات قطع کنن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۰۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۲
باورکردنی نیست.تو این کشور چه خبره؟ یا امام زمان.
آخرین اخبار