"آواهای سرزمین مادری" از زبان عروسک‌ها

نمایش عروسکی "آواهای سرزمین مادری" کاری مشترک از داود بختیاری و سمیه گلباز با نگاهی نو به شیوه‌های سنتی ایران در حال آماده‌سازی است.

داود بختیاری، کارگردان نمایش "آواهای سرزمین مادری" در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: داستان در چند اپیزود به معرفی آداب و سنن اقوام مختلف در نواحی و اقشار جامعه ایرانی نگاه دارد که با شیوه‌ای کاملاً فانتزی به نمایش در می‌آید. این اجرا برگرفته از موسیقی فوکلر و اقوام ایرانی جهت معرفی فرهنگ این مناطق می‌پردازد.
 
وی افزود: با توجه به این که نمایش‌های عروسکی در تمام کشورها با شیوه‌ای مختلفی به اجرا در می‌آیند این نمایش سعی دارد با گونه‌ای متفاوت مخاطبان خود را در سطح بین‌الملل همراه سازد.
 
بختیاری در مورد ساخت و شیوه اجرایی نمایش گفت: عروسکها با تکنیک نخی جان می‌گیرند و گویش‌های محلی اقوام مختلف ایران و رنگ‌ها و لباس‌های خود را به عرصه اجرا می‌گذارد و نمایش بر اساس کمدی موقعیت پیش می‌رود و عروسکها در خلق آن نقش مهمی داشته، طراحی و ساخت عروسکها از ظرافت ساختار بسیار بالایی برخوردار است.
 
وی اظهار داشت: همچنین موسیقی این نمایش که بصورت زنده نواخته می‌شود سعی بر آن شده تا با تمامی مناطق مختلف ایران همخوانی داشته باشد.
 
لازم به ذکر است این نمایش به مدت 50 دقیقه به روی صحنه می‌رود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار