قم/

کشتی گیران قمی مجوز حضور در انتخابی تیم ملی جوانان را کسب کردند

دبیر هیئت کشتی استان قم گفت: کشتی گیران قمی با درخشش و کسب مدال در پیکارهای عمومی قهرمانی رده سنی جوانان کشور مجوز حضور در پیکارهای انتخابی تیم ملی جوانان را به دست آوردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم،احمد رضایی تصریح کرد: فرنگی کاران قمی در پیکارهای کشتی فرنگی عمومی رده سنی جوانان قهرمانی کشور در حالی با حریفان خود سرشاخ شدند که سهم آنها کسب سه مدال نقره از این پیکارها بود.


وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی کشورمان رقابت‌های عمومی کشتی فرنگی رده سنی جوانان کشور روزهای ششم تا هشتم آذر ماه در قم برگزار شد و سالن دو هزار نفری شهید حیدریان میزبان این مسابقات بود.

دبیر هیئت کشتی استان قم افزود: این مسابقات با حضور کشتی‌گیرانی از سراسر کشور در حالی به مدت سه روز در سالن دو هزار نفری شهید حیدریان قم برگزار شد که از سوی فدراسیون کشتی کشورمان امتیازاتی برای کشتی گیران مدال آور در نظر گرفته شده بود.

وی ادامه داد: چون این رقابت ها برای نخستین بار برگزار می شد و همانگونه که از عنوان آن مشخص است کشتی عمومی قهرمانی جوانان کشور نام داشت، بر همین اساس از هر استان کشتی گیران متعددی به این رقابت ها اعزام شده بودند.

رضایی بیان کرد: بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده برای تیم‌های شرکت‌کننده در این دوره از پیکارها تیم‌های مطرح خوزستان، لرستان و ایلام دارای 30 سهمیه حضور در این مسابقات بودند و تیم هیئت کشتی استان قم به عنوان میزبان می‌توانست 20 کشتی‌گیر را به این پیکارها معرفی کند.

وی ابراز داشت: همچنین تیم‌های کشتی فرنگی توابع تهران، تهران، مازندران، فارس، کردستان و اردبیل نیز همانند تیم هیئت کشتی استان قم دارای 20 سهمیه بودند و تیم‌های کهگیلویه‌و‌ بویراحمد، خراسان‌رضوی، البرز،‌ قزوین، گلستان، گیلان، کرمانشاه، مرکزی، اصفهان و زنجان هر کدام 15 نفر و بقیه استان‌ها هر کدام 10 سهمیه داشتند.

دبیر هیئت کشتی استان قم تصریح کرد: در پایان این پیکارها به نفرات اول، دوم و سوم حکم و مدال اهداء شد، ضمن اینکه نفرات اول تا چهارم هر وزن مجاز به شرکت در مسابقات انتخابی مرحله اول تیم ملی جوانان فرنگی شدند و نفرات اول هر وزن مجوز حضور در جام بین‌المللی شاهد را کسب کردند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع سه کشتی گیر قمی که موفق به کسب مدال نقره اوزان 66، 74 و 96 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی عمومی قهرمانی رده سنی جوانان کشور شدند می توانند در انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان حضور یابند.

رضایی اذعان کرد: رقابت مدعیان در اوزان 50، 55، 60، 66، 74، 84، 96 و 120 کیلوگرم به انجام رسید و سرانجام مهدی عطارد در وزن 66 کیلوگرم، مهدی ابراهیمی در وزن 74 کیلوگرم و یحیی جساس در وزن 96 کیلوگرم برای تیم قم مدال نقره کسب کردند و بعد از این موفقیت برای آنها در انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان آرزوی توفیق داریم و امیدواریم که شایستگی های خود را یک بار دیگر بروز داده و در مسابقات جهانی و آسیایی سال آینده عضو تیم ملی جوانان باشند./ش
برچسب ها: قم ، کشتی ، تیم ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.