گزارش/ قضا در هفته‌ای که گذشت

از اولین جلسه مزایده اموال "مه آفرید" تا تشریح جزئیات پرونده یکی از مدیران وزارت ارشاد در دولت "احمدي‌نژاد"

مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا از جمله آخرین جزئیات استقرار وزارت دادگستری در ساختمان لادن، اولین جلسه مزایده اموال مه آفرید، در اختیار داشتن وکیل برای خاوری از آغاز رسیدگی به پرونده فساد 3هزار میلیاردی، انتظار برای تعیین وقت دادگاه "مهدی هاشمی"، پنجاه و ششمین نشست خبری دادستان کل کشور با اصحاب رسانه، تشریح جزئیات پرونده یکی از مدیران وزارت ارشاد در دولت احمدي‌نژاد، مهمترین اخبار قضا در هفته‌ای که گذشت، بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا از جمله  آخرین جزئیات استقرار وزارت دادگستری در ساختمان لادن، اولین جلسه مزایده اموال مه آفرید، در اختیار داشتن وکیل برای خاوری از آغاز رسیدگی به پرونده فساد 3هزار میلیاردی، انتظار برای تعیین وقت دادگاه "مهدی هاشمی"، پنجاه و ششمین نشست خبری  دادستان کل کشور با اصحاب رسانه، تشریح جزئیات پرونده یکی از مدیران وزارت ارشاد در دولت احمدي‌نژاد مهمترین اخبار قضا در هفته‌ای که گذشت، بود.

**امسال سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است و جا دارد مردم و مسئولین با اتحاد و همدلی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و عملیاتی کردن شعار امسال و تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش مضاعف کنند.






قوه قضاییه مهم‌ترین رکن ایجاد و استقرار امنیت در کشور است/ لزوم تلاش برای تحقق حماسه اقتصادی

رئیس دیوان عالی کشور قوه قضاییه را مهم‌ترین رکن ایجاد و استقرار امنیت در کشور دانست و بر لزوم تلاش مردم و مسئولین برای تحقق حماسه اقتصادی تاکید کرد.


**تنها دو طبقه از ساختمان لادن به طور کامل به وزارت دادگستری تحویل داده شده، اما این در حالی است که هنوز همکاران ما آنجا مستقر نشده‌اند.





آخرین جزئیات استقرار وزارت دادگستری در ساختمان لادن

مدیر کل روابط عمومی وزارت دادگستری گفت: همکاران و کارکنان وزارت دادگستری هنوز در ساختمان لادن مستقر نشده‌اند، اما ماموران حراست این وزارتخانه در دو طبقه ساختمان حضور دارند.


**تجمیع اطلاعات ملی که در اختیار شبکه‌های جاسوسی نظام سلطه قرار می‌گیرد، می‌تواند موجب بروز مشکلات بسیاری برای کشور شود.



براساس قانون مصادیق مجرمانه، استفاده از فیس بوک جرم است

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات گفت: شبکه‌های اجتماعی هم فرصت محسوب می‌شوند و هم تهدید و فیس بوک هم از این دسته است.


**اولین جلسه مزایده اموال محکوم ردیف اول پرونده فساد سه هزار میلیاردی با حضور "تورگ" معاون دادستان تهران و سرپرست گروه ویژه رسیدگی به پرونده مذکور عصر امروز یکشنبه(10آذرماه) برگزار شد.





اولین جلسه مزایده اموال مه آفرید برگزار شد/ فروش چندین واحد مسکونی + فیلم

با حضور معاون دادستان تهران بخشی از اموال مه‌آفرید خسروی امروز به فروش رفت که شامل چندین منزل مسکونی بود.


**رئيس دستگاه قضا«توجه جدي به حفظ استقلال قضات» را يكي از مهمترين نكاتي دانست كه بايد در روند رسيدگي به تخلفات احتمالي قضات به آن توجه شود.





قضات اجازه لغزش و خطا ندارند/ حفظ استقلال قاضی اولویت دستگاه قضا

رئيس قوه قضاييه گفت: دادسراي انتظامي قضات به عنوان ركن دستگاه قضايي بايد با تدبير و ظرافت در عين حفظ شأن و استقلال قضات، فضاي هرگونه خطا، لغزش و تجري را از آنان بگيرد چرا كه در صورت هرگونه لغزش و خطاي قضات، جامعه آن را به حساب كل قوه قضاييه خواهد گذاشت.


**خاوری از ابتدای رسیدگی به پرونده فساد سه هزار میلیاردی وکیل داشته است.





خاوری از آغاز رسیدگی به پرونده فساد 3هزار میلیاردی وکیل داشته است

 قاضی پرونده فساد سه هزار میلیاردی گفت:‌ کیفرخواست صادر شده و پرونده در دادگاه است و هر زمان که وقت دادگاه اعلام شود، اطلاع رسانی می‌کنیم.


**پرونده برای رفع نواقص به دادستانی برگشته است و دادستانی در این خصوص مشغول رفع نواقص است.  




انتظار برای تعیین وقت دادگاه "مهدی هاشمی"

 وکیل خانواده هاشمی گفت: در خصوص پرونده مهدی هاشمی هنوز هیچ خبری به ما نداده‌اند و ما نیز منتظریم و این پرونده در حال حاضر در مرحله‌ای نیست که ما بتوانیم آن را پیگیری کنیم.


**حجت‌الاسلام "غلامحسین محسنی اژه‌ای" در پنجاه و ششمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که بعد از ظهر امروز دوشنبه(11آذرماه) برگزار شد بدون هیچ مقدمه‌ای به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.






آخرین جزئیات پرونده سران فتنه/ استفاده از فیس بوک/ منشور حقوق شهروندی/ مزایده اموال مه آفرید/ احضاریه جدید احمدی نژاد به دادگاه

 دادستان کل کشور در پنجاه و ششمین نشست خبری با اشاره به ارفاق نظام نسبت به سران فتنه گفت: شاید به دلیل همین ارفاق‌ها است که سبب شده آنها فکر کنند از نظام طلب دارند، بنابراین چنانچه عوامل فتنه بخواهند فضا را متشنج کرده و مطالبی خلاف حقیقت جهت تشویش افکار عمومی بزنند و آب به آسیاب دشمن بریزند، داستان به عنوان مدعی‌العموم وارد خواهد شد.


**از اسفند ماه سال 1390 تا پایان سال 1391 جلسات متعدد دادگاه رسیدگی به پرونده این فساد بزرگ مالی برگزر شد و در نهایت احکام متهمان این پرونده به صورت تفکیک شده نهایی و اعلام شد که مه‌آفرید امیرخسروی به عنوان متهم ردیف اول پرونده فساد 3 هزار میلیاردی محکوم به اعدام شد.



لیست اموال مورد مزایده "مه‌آفرید" محکوم اصلی فساد 3 هزار میلیاردی + متن

 قوه قضائیه طبق اعلام قبلی آگهی مزایده اموال غیرمنقول امیرمنصور آریا؛ محکوم اصلی فساد 3 هزار میلیاردی را منتشر کرد.


**"شان و منزلت و جايگاه مرحوم عسگر اولادي بسيار بالا بود و همه نسبت به خدمات و سوابق ارزشمند ايشان حق بر گردن داريم و سپاسگذار پاكي، مجاهده، خوش نفسي و مردمي و ولايي بودن ايشان هستيم".





فرهنگ تكريم ذخاير ارزشمند نظام را نهادينه كنيم

 حجت الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي در ديدار با اعضاي ستاد برگزاري مراسم ارتحال مرحوم عسگر اولادي گفت: تعظيم ارزش‌ها وظيفه همه است و فرهنگ تكريم ذخاير بزرگ و ارزشمند نظام مي‌بايست در جامعه نهادينه شود.


**چندی پیش مطلع شدیم که یکی از مدیران سابق وزارت ارشاد در دولت قبل در حال محاکمه است که در این راستا دو پرونده کیفری استان و کارکنان دولت از اتهامات وی است.






تشریح جزئیات پرونده یکی از مدیران وزارت ارشاد در دولت احمدي‌نژاد

 یک وکیل دادگستری گفت: پرونده یکی از مدیران وزارت ارشاد در دولت پیشین در حال تحقیقات مقدماتی است و قرار است که عدله کامل تا هفته آینده به بازپرسی تحویل داده شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار