تئاتر عروسکی کشور ما فرسایشی عمل می‌کند

عضو شورای سیاست‌گذاری سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی گفت: علی رغم ادبیات که من همیشه با مشکل متن مواجه ایم.

ستاره خرم‌زاده استاد دانشگاه و عضو شورای سیاست‌گذاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت تئاتر عروسکی و مشکلاتش، صحبت های خود را با یک دو بیتی آغاز کرد و گفت: کی شعرِ تر انگیزت/ خاطر که حزین باشد/ یک نکته از این معنی/ گفتیم و همان باشد؛ علی‌رغم پشتوانه فرهنگی و ادبی کشور ما در عرصه‌های مختلف اما  بهره‌برداری‌های مناسبی صورت نمی‌گیرد و تاثیر آن در  تئاتر عروسکی  بسیار کم رنگ شده است، این اتفاق به دلیل حمایت نکردن درست مسئولان سرمایه گذاری های نامناسب است.
 
خرم‌زاده تصریح کرد: جشنواره ها و فعالیت های  در حال فعالیت به همت اساتید و دانشجویان است و این افراد بدون هیچ چشم داشت و دستمزدی  این گونه فعالیت ها را انجام می دهند و تئاتر عروسکی با وجود همه پشتوانه‌هایش متاسفانه  محجور است.
 
این مدرس دانشگاه در خصوص وضعیت تئاتر دانشجویی و دانشجویان فعال گفت: دانشجو با رورود به فضای دانشگاه به افق های دور نگاه  می کند و با شور وارد این فضای جدید می شوند  اما در زمان مواجه با این شرایط همه ی انگیزه های  خود را از دست می دهد و بدون حمایت و ابزار پیشرفت  افق روشنی برای دانشجویان نخواهیم  دید مگر این که مسئولان نگاه ویژه ای به تئاتر داشته باشند.
 
عضو شورای سیاست گذاری جشنواره عروسکی  افزود: به دلیل نبود حمایت در حوزه تئاتر بستر مناسبی برای پیشرفت شکل نگرفته است و به لحاظ فنی با مشکلات زیادی روبرو هستیم به طوری که سالن مناسب برای کارهای عروسکی هم وجود ندارد.
 
وی در ادامه اظهار داشت: با وجود ادبیات که من جهانی در کل دنیا همیشه با مشکل متن مواجه هستیم و با نبود نویسنده از متن‌های خارجی بهره می‌بریم که متاسفانه اقتباس‌های ضعیف در این عرصه رایج است.
 
خرم زاده بیان کرد: تئاتر عروسکی کشور ما فرسایشی عمل می کند و دلیل آن بی‌توجهی مسئولان است، در شهرستان‌ها نیز در حوزه تئاتر عروسکی به جزء چند شهر فعال مثل اصفهان و همدان فعالیت پایدار دیگری دیده  نمی‌شود.
 
خرم‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: سیزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی در حال برگزاری است اما هنوز حمایت مالی از این جشنواره صورت نگرفته، این حمایت نکردن باعث حس نا امنی و ضعف در آثار اهالی هنری می شود با انعکاس کار آنها  منجر به خروجی نامناسب در این حوزه می شود اگر مسئولان امروز به نقش  آموزشی تربیتی نمایش‌های عروسکی توجه نکنند شاهد خاموشی این عرصه خواهیم بود.

انتهای پیام/ اس
برچسب ها: تئاتر ، عروسکی ، خرم زاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.