گرگان/

5500 تراکتور و کمباین به تجهیزات کشاورزی افزوده می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی از اضافه شدن 5 هزار دستگاه تراکتور و 500 دستگاه کمباین در چهار ماه آینده به ظرفیت سخت‎افزاری کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  ، محمدعلی جوادی گفت : استان گلستان استانی است که مردم با مذاهب و افکار مختلف باهم و در کنار هم زندگی میکنند و با یکدیگر تعامل دارند و چنین استانی به عنوان یکی از اهداف کشاورزی در سطح ملی مطرح است و در دولت تدبیر و امید جای خاصی دارد.

وی تاکید کرد: متاسفانه استان گلستان که یک قطب کشاورزی بزرگ محسوب می‌شود حدود 23 درصد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده در حالی که با تغییر الگوی کشت و با برنامهریزی مناسب میتوان در یک دوره کوتاه مدت و میانمدت این درصد را به درصد قابل ملاحظهای افزایش داد.

جوادی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته دنیا و توسعه‌یافته بخش منابع انسانی 80 درصد از سرمایه آن کشور محسوب میشود و در کشورهای فقیر معمولا حدود 20 درصد و در کشور ما 40 درصد از سرمایه اصلی است.

وی ابراز داشت: برای چهار ماه آینده قرار است که از خط اعتباری که ایجاد شده پنج هزار دستگاه تراکتور و 500 دستگاه کمباین به /سافزاری کشاورزی اضافه شود و در سال آینده نیز از این خط اعتباری به همین میزان دستگاه اضافه خواهد شد.
برچسب ها: کشاورزی ، گلستان ، کماین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.