اعتصاب پلیس در آرژانتین پایان یافت + فیلم

اعتصاب پليس در شهر کوردوبا آرژانتين که به غارتگري و سرقت از فروشگاه‌ها‌ منجر شد، پايان يافت.

به گزارش گروه چندرسانه‌ای باشگاه خبرنگاران، اعتصاب پليس در شهر کوردوبا آرژانتين در روزهاي اخير به سرقت و غارتگري بي سابقه در سطح شهر و کشته شدن دستکم سه نفر انجاميد. مسئولان کوردوبا روز چهارشنبه اعلام کردند حقوق مأموران پليس را به ميزان چشمگيري افزايش خواهند داد.

اعتصاب نيروهاي پليس در دومين شهر بزرگ آرژانتين، چندين ساعت غارتگري را به همراه داشت. پيش از موافقت دولت محلي با درخواست افسران پليس و بازگشت اوضاع به حالت عادي نيز، نيروهاي مردمي کوشيدند از محله‌هاي خود در مقابل حمله غارتگران دفاع کنند.

خوزه مانوئل دو لا سوتا، فرماندار منطقه کوردوبا اعلام کرد افسران پليس اين منطقه اکنون بيشترين حقوق را در سراسر کشور دريافت مي‌کنند. دو لا سوتا، رقيب سياسي کريستيان فرناندز کرشنر رئيس جمهور آرژانتين است و او را به پرداخت نکردن بودجه دولتي به کوردوبا متهم مي‌کند. بنا به گفته اين مقام محلي، دولت آرژانتين مي‌توانست با اعزام سريع تر نيروهاي پليس ملي به کوردوبا از بروز ناآرامي‌ها جلوگيري کند.

بر اساس توافق صورت گرفته، حقوق ماهانه افسران در اين ناحيه به بيش از ده هزار پزو (معادل 1613 دلار) افزايش مي‌يابد.

خشونت‌ها در کوردوبا، عصر روز سه شنبه و پس از آن آغاز شد که نيروهاي پليس در حاليکه فرماندار خارج از آرژانتين به سر مي‌برد، محل کارشان را ترک کردند رسانه‌هاي محلي نيز تصاويري را از يک مرد آرژانتيني منتشر کرده‌اند که فرياد مي‌کشد و از پليس مي خواهد که از مردم محافظت کنند. اين مرد مي گويد: «خجالت نمي‌کشيد. چه کسي قرار است از ما حفاظت کند؟ شما که از هيچ کسي محافظت نمي‌کنيد».

گرچه همه افسران پليس از تغيير ايجاد شده در حقوقشان راضي نيستند، اما بيشتر آنها با سر دادن فرياد خوشحالي، موفقيت شغلي خود را جشن گرفتند و به سر کارشان بازگشتند.  

دو لا سوتا، فرماندار کوردوبا معتقد است انگيزه‌هاي پليدي در پشت پرده اعتصاب وجود داشته است. به گفته دو لا سوتا، اعتصاب در واکنش به تصميم او براي تعطيلي صد و چهل مرکز فحشاء بوده است که به منبع درآمدي براي افسران فاسد تبديل شده بود.

به گفته مقامات آرژانتين، اوضاع در خيابان‌هاي کوردوبا به حالت عادي بازگشته است، اما باز هم پنجاه نفر تلاش کردند فروشگاهي در «گلو» را غارت کنند. گلو، محله‌اي فقيرنشين در جنوب استان بوينوس آيرس است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار