بیژن دفتری پدر امداد و نجات ایران در سن 66 سالگی پس از سالها دست و پنجه نرم کردن با بیماری شب گذشته در بیمارستان ابن سینا دار فانی را وداع گفت.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، بیژن دفتری رئیس سابق امداد و نجات جمعیت هلال احمر و در 16 سال ریاست این سازمان پر از اندوخته هایی بود که امروز جای خالی آن بیش از پیش احساس می شود.

حضور در عملیات ها،‌ مدیریت امداد گری در اکثر زلزله و سیلاب ها و حوادث مختلف در طول سه دهه گذشته ایران  و جهان و سر‌شناسی در جوامع بین المللی‌ به عنوان چهره ای ماندگار گروه امداد و نجات ایران شناخته می شد.

فرمانده عملیات امداد و نجات در زمین لرزه بم؛ از مدت ها قبل با بیماری دست و پنجه نرم می کرد اما با وجود شرایط اضطراری هیچگاه از فعالیتهای بشر دوستانه دست نکشید و تا قبل از بستری شدن در بیمارستان همچنان به فعالیت های خود ادامه می داد.

وی از روز دوم آذر ماه در بیمارستان ابن سینای تهران بستری شد تا اینکه شب گذشته به آرامش ابدی رسید.

چندی پیش بود که کتاب زندگی نامه بیژن دفتری در سوانح، توسط معاونت پژوهشی موسسه علمی کاربردی ایران چاپ و با حضور خود او رونمایی شد.

مراسم خاک سپاری این استاد بزرگوار صبح روز شنبه از روبروی مسجد قائم شهر استان مازندران برگزار می شود و پیکر پاک او در روستای بشل این شهرستان به خاک سپرده می شود.

بنیانگذار طرح شبکه امداد و نجات جمعیت هلال احمر، محقق و اولین مدرس مدیریت بحران و سوانح کشور، مدیر دانشگاه علمی کاربردی،‌ سوانح طبیعی کشور، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مازندران، معاون امداد استان مازندران،‌ معاون خدمات امدادی کل کشور، اولین مدیر عامل هلال احمر استان تهران و همچنین ریاست شورای سیاست گذاری پایگاه اینترنتی مطالعات مدیریت بحران، از جمله سوابق اجرای پدر امداد و نجات ایران محسوب می شود. 

انتهای پیام/

برچسب ها: امداد ، نجات ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار